×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باید نگاه جوان گرایی در مساجد وجود داشته باشد و امور به جوانان سپرده شود/لزوم مناسب سازی و ارتقای امکانات نمازخانه های بین راهی

به گزارش کافه خبر قزوین،استاندار قزوین در جلسه ستاد اقامه نماز استان که امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد،اظهار کرد: باید نگاه جوان گرایی در مساجد وجود داشته باشد و اداره مساجد را به جوانان سپرد، مساجدی که جوانان عهده دار امور هستند عملکرد بهتری دارند. 

محمدمهدی اعلایی در این جلسه با بیان اینکه نگاه تحول گرایانه و مبتکرانه در مقوله اقامه نماز یکی از ضروریات است، افزود: موضوع اقامه نماز متأثر از عملکرد مساجد است و مقولات دینی و معرفتی از طریق مساجد در جامعه اشاعه می یابد. 

وی تأکید کرد: ما نباید از مساجد غافل شویم و باید فضایی را در مساجد ایجاد کنیم تا این مراکز فرهنگی برای جوانان جاذبه داشته باشند.  

این مقام مسئول با اشاره به تردد مداوم مسافران از راه های مواصلاتی استان، بیان کرد: فضا و امکانات مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان باید در شأن مسافران باشد و توجه به مناسب سازی و ارتقای امکانات این مراکز یکی از کارهای مهمی است که باید صورت پذیرد. 

وی افزود: در مجتمع های بین راهی، اراضی زیادی را تغییر کاربری داده اند ولی توجهی به امکانات و فضای مناسب نمازخانه ها نداشته اند که باید از این پس به این موضوع توجه جدی شود. 

اعلایی با اشاره به اینکه حجم بالایی از بودجه کشور صرف فرهنگ می شود؛ اما به دلیل نبود هدف گذاری و تکثر مراکز فرهنگی این منابع درست هزینه نمی شود، تصریح کرد: دولت با اصلاح قانون بودجه حل این موضوع را در دستور کار دارد اما ما باید به فکر ارتقای بهره وری هزینه و بودجه فرهنگی باشیم. 

استاندار قزوین ادامه داد: ما در کشور دستگاه های عریض و طویل فرهنگی زیادی داریم که بیشتر منابع فرهنگی صرف هزینه های خود این سازمان های فرهنگی می شود تا اینکه برای هدف های فرهنگی صرف شود و  باید در این حوزه نیز برنامه ریزی درستی صورت گیرد. 

اعلایی با تأکید بر استفاده از ایده ها و نگاه های نو در حوزه اقامه نماز، اظهار کرد: ما در این حوزه می توانیم از بستر فضای مجازی به شکل مطلوبی بهره ببریم و باید در حوزه اقامه نماز از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.