×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قزوین زیر ساخت های لازم جهت پیوند اعضا را ندارد

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی اهدای عضو که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه اطلاعات کافی در خصوص مرگ مغزی ندارند و همواره آن را با کما اشتباه می گیرند،این در حالیست که این دو وضعیت کاملا باهم متفاوت است.

ابولفظل ابراهیمی افزود: در کما احتمال بازگشت بیمار وجود دارد ولی در مرگ مغزی که به علت های مختلفی هم مانند تصادفات جاده ای،مسمومیت،خونریزی های داخلی و خونریزی های داخلی رخ می دهد از عوامل مهم مرگ مغزی هستند.

این مسئول بیان کرد: اگر سطح هوشیاری بیماری زیر پنج باشد احتمال مرگ مغزی وجود دارد و تیم تایید کننده موارد را بررسی و با انجام معاینات بالینی این اتفاق را تایید و در نهایت تیم رضایت گیری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گفته وی، اگر فردی کارت اهدای عضو داشته باشد میزان موفقیت تیم رضایت‌گیری از خانواده‌ها برای انجام این امر آسان تر خواهد بود.

به گفته ابراهیمی،در سال ۹۹، شش مورد پیوند اعضا در استان صورت گرفته است که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ مورد افزایش یافته است.

قزوین استانی پیشرو در اهدای عضو

وی، استان قزوین را جزو استان های پیشرو در اهدای عضو دانست که در این زمینه دارای رتبه سوم کشوری است.

رئیس واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: استان قزوین زیر ساخت ها و تجهیزات بیمارستانی ضروری جهت پیوند اعضا ‌را دارا نیست بر همین اساس،بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) استان تهران منتقل می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.