×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تا اطلاع ثانوی به قزوین سفر نکنید

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین و جانشین ستاد کرونا استان در جلسه ستاد کرونا استان که ظهر امروز با حضور مسئولان استانی برگزار شد بیان کرد: نظم و انضباط خاص بین دستگاه ها و به ویژه عملکرد  جوانان متعهد و پرشور و با شعور عزادار حسینی که در مراعات پروتکل ها پیشتاز بودند بسیار قابل قدردانی است و نشان می دهد که می توان عزاداری و رعایت اصول را همسو کرد.

منوچهر حبیبی افزود: فضای کشور در عزای حسینی است اما در عین حال رعایت اصول نیز انجام می شود و ارزیابی های ما نشان می دهد بیش از هشتاد درصد عزاداران نهایت عزاداری ها را انجام می دهند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: از فعالیت سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی، بهداشت، صدا و سیما و فرمانداران که به طور ویژه فعالیت ها را رصد می کنند قدردانی می کنیم و با قاطعیت می توان گفت که دین بیشتر از همه به اصول بهداشتی پایبند تر است.

جلوگیری از تجمع مردم در کنار درخت خونبار زرآباد

حبیبی با اشاره به مراسم عزاداری در امامزاده علی اصغر(ع) در روستای زرآباد عنوان کرد: از هرگونه اجتماع در این روستا طی تعطیلات پیش رو باید جلوگیری شود چرا که جزو اجتماعات خاص است و فضای آنجا محدود بوده و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. لذا با نظارت نیروی انتظامی، تبلیغات و اوقاف امور خیریه با نظارت بخشدار و فرماندار، برنامه ای در زرآباد برگزار نخواهد شد و مسوولیت این امر با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است. 

وی افزود: بحث ذبح و قربانی جز در کشتارگاه ممنوع است و در همین راستا  کشتارگاه به صورت رایگان ذبح را انجام می دهد و مردم به این نکته باید توجه ویژه داشته باشند.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین تصریح کرد: از همه هموطنان تقاضا داریم به استان قزوین سفر نکنند چرا که شرایط ما به گونه ای است که امکان استقبال از مردم کشور را نداریم. لذا تا اطلاع ثانوی به قزوین سفر نکنند و از هم استانی ها می خواهیم به استان های همجوار سفر نکنند چرا که وضعیت آن استان ها در شرایط هشدار است.

 حبیبی ادامه داد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، در حالیکه سلامت مردم برای ما در جایگاه ویژه قرار دارد ضمن اینکه برنامه ها در سایه برنامه ریزی ها انجام شود، ظهر تاسوعا با تأسی از منویات رهبری نماز ظهر برپا نشده و مراسمی هم در این روز برگزار نمی شود.

وی با اشاره به عدم برگزاری تجمع در ظهر عاشورا اضافه کرد: در خصوص با برنامه ظهر عاشورا، با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، نماز ظهر عاشورا در هیات ها و مساجد در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین به صورت محدود در خیابان شهدا برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: این مراسم شامل قرائت زیارتنامه عاشورا، مداحی مختصر و اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام جمعه به مدت یکساعت خواهد بود و استفاده از ماسک، سجاده و مهر شخصی الزامی است.

به گفته حبیبی،سطوح در مساجد و هیات ها باید مرتبا گندزدایی شود و در ورودی محل برگزاری بحث ضدعفونی فراهم شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.