×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تا ۱۰ سال آینده دشت قزوین به کویر تبدیل خواهد شد

به گزارش کافه خبر قزوین،عین اله رمضانی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: آب های موجود در حفره های زیر زمین، وزن زمین را کنترل می کند و بهره برداری بیش از اندازه از این منابع می تواند باعث فرونشست شود.

وی افزود: خطر فرونشست، بسیار بیشتر از زلزله است و در صورت وقوع، حتی بارش هم قادر به جبران آن نیست و می تواند منجر به بروز سیل شده و خاک را هم از بین ببرد.

این مسئول اظهار کرد: در چنین حالتی مهاجرت های کوچک و بزرگ به وجود می آید و شهرها و روستاها خالی از سکنه می شود و زندگی و کسب و کار مردم از بین می رود.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین،رمضانی بیان کرد: برای جلوگیری از این فاجعه باید عموم مردم در یک مشارکت فعال و همگانی در مدیریت مصرف آب حضور داشته باشند و در تمامی مراحل زندگی و کار خود سازگاری با کم آبی را الگو قرار دهند.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، اضافه کرد:در کشور همیشه بارانی هلند سرانه مصرف آب ۱۱۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد بوده که این عدد در شهرهای استان قزوین ۲۲۰ لیتر و در مناطق روستایی استان ۱۸۰ لیتر است.

معاون بهره برداری و توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه میانگین بارش در دنیا حدود سه برابر بارش در کشور ایران است، خاطر نشان کرد: میانگین مصرف نعمت حیات بخش آب در سبد خانوار ایرانی هفت هزار تومان است در حالیکه قیمت یک بطری نوشابه به بالای ۱۰ هزار تومان رسیده و هر خانوار در ماه چندین بطری نوشابه مصرف می کند که برای سلامتی نیز مضر هست.

وی یادآور شد: باید نگاه خود را در سطح مردم و مسوولان به آب به عنوان یک کالای ارزان و در دسترس تغییر دهیم چرا که این نعمت در واقع بسیار ارزشمند و کمیاب است و باید آن را برای فرزندانمان حفظ کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.