×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکیل ۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین که در دادگستری برگزار شد،اظهار کرد: پیرو مصوبات ستاد، ۲ کارگروه رصد فضای مجازی و حقوقی و قضایی را در استان تشکیل دادیم که کارگروه اول مورد مشابه در برخی از سازمان‌ها و ادارات دارد.

محمد قاسمی افزود : تاکنون سه جلسه کارگروه رصد فضای مجازی در استان برگزار شده و از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم و باید عزم جدی برای اجرای مصوبات این جلسات داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: تاکنون مدیران کانال‌های پرمخاطب و با هویت را دعوت کرده ایم، ولی مشکل اصلی با کانال‌هایی است که هویت مشخصی ندارند و بعضا ارتباطاتی با خارج از کشور دارند.

وی با اشاره به تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی در کارگروه قضایی، افزود: این پرونده‌ها با اتهاماتی از قبیل تهدید علیه بهداشت عمومی و تبلیغات زودهنگام تشکیل شده اند و متهمان آن‌ها نیز تا حدودی سرشناس هستند و شاید تا حدودی نیز طرفدار داشته باشند.

به گفته وی، از کسانی که خود را مدعی قانونگرایی و هدایت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌دانند انتظار می‌رود در اجرای قانون پیشقدم و مقید به قانون باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: اگر سرشناسان یک جامعه در چهارچوب قانون رفتار نکنند نمی‌توانیم از دیگران انتظار قانونگرایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اتفاقات جدید انتخاباتی در سطح این استان، گفت: برگزاری مناظره نامزد‌ها با متولی گری رسانه ملی در حال برگزاری است که باید با تاکید بر بیان نقاط قوت و برنامه‌ها صورت گیرد.

این مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: قوه قضاییه در فرایند برگزاری انتخابات هیچ مداخله‌ای ندارد، ولی سه وظیفه اصلی پیشگیری از تخلفات و جرایم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و نظارت را برعهده دارد.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد مثبت مسئولان موجب مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات و افزایش اعتماد عمومی به نظام می‌شود.

دادستان قزوین با تاکید بر افزایش سواد رسانه، تاکید کرد:  جرایم در فضای مجازی مشابه جرایم در فضای حقیقی است و متاسفانه اطلاعات حقوقی برخی از این فضا حتی فعالان رسانه خیلی پایین است که باید در این حوزه کار شود.

وی گفت: در انتخابات، بیشترین تخلفات در زمان انتخابات به وقوع می‌پیوندد چه در تبلیغات زودهنگام یا تبلیغات خارج از مهلت که قانونگذار تعیین و جرم انگاری کرده است.

قاسمی با اشاره به این جرایم، گفت: تبلیغات له یا علیه نامزدها، انتشار فیلم‌های شخصی و خصوصی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، انتقال محتوای غیر اخلاقی و تغییر فیلم و صوت از جمله این تخلفات بوده که در ماده ۷۳۷ و ۷۳۸ قانون مبارزه با جرایم رایانه‌ای آمده است.

مبارزه بی امان و بدون ملاحظه با متخلفان انتخاباتی در دستور کار قرار گیرد

بازرس کل استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در خصوص سوءاستفاده از بیت المال در انتخابات، مقررات و قوانین متعددی وجود دارد و از بازرسی ها، حراست‌ها و حفاظت‌های ادارات انتظار می‌رود که این مقررات را اجرا کنند.

عبدالله آقاعلیخانی گفت: متاسفانه خرید و فروش سمت در شهرداری‌ها از الان قوت گرفته است و باید جلوی آن را با همکاری ماموران حراست و بازرسی بگیریم.

وی گفت: ما نباید در اقدامات خود دچار ملاحظه شویم بلکه با متخلفان مبارزه بی امان و بدون ملاحظه کاری داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.