×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقاضا از مردم: برای دورهمی شب یلدا برنامه‌ریزی نکنید

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این باره اظهار کرد: محدودیت‌های اعمال‌شده و همکاری مردم با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کاهش آمار فوتی‌ها و بیماران ورودی به بیمارستان ها نقش مهمی ایفا کرده است.

جلال رحمانی افزود: در حال حاضر با تهیه کیت های رپید امکان انجام تست سریع کرونا در مراکز منتخب بهداشتی و درمانی استان وجود دارد.

این مسئول توضیح داد: این تست ها بر روی افراد نزدیک و در ارتباط با بیماران مثبت قطعی انجام می شود تا آنهایی که احتمال ابتلا به ویروس را داشته و بیمار شده اند زودتر شناسایی شده و قرنطینه شوند و با این کار به قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ کمک شود.

رحمانی با بیان اینکه کاهش آمار فوتی‌ها و ورودی به بیمارستان‌ها نباید ما را از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل کند چرا که غفلت از این مهم می‌تواند موج‌های جدید و بزرگتری از این ویروس را در جامعه منتشر کند، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار بد حال در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند و کادر درمان تمام تلاش خود را برای بهبود آنها انجام می دهند.

به گفته وی،خدمات درمانی و بهداشتی قزوین در ادامه با اشاره به پیش رو بودن شب یلدا، از شهروندان خواست تا برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در این روز به میهمانی نروند و از فناوری های جدید برای ارتباط و گفت و گو با یکدیگر استفاده کنند.

رحمانی تصریح کرد: اگر شهروندان به هر دلیل در این شب و این روزها به میهمانی می روند باید توجه داشته باشند که فاصله اجتماعی را در خانه حفظ کنند، ماسک خود را از دهان و بینی خارج نکنند و مقداری از پنجره منزل را برای تهویه هوا باز بگذارند و همچنین طول مدت میهمانی نیز از یک ساعت بیشتر تجاوز نکند.

گفتنی است، تاکنون یک هزار و ۱۴۷ شهروند استان قزوین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.