×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرید و فروش غیر مجاز گونه‌های جانوری وحشی در قزوین ممنوع است

به گزارش کافه خبر قزوین،سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین روز سه شنبه در این باره اظهار کرد: مطابق قانون نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، بدون اخذ مجوز قانونی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با عاملین به شدت برخورد می‌شود.

مهران شنتیائی افزود: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری ها، ادارات کل دامپزشکی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان،  با افزایش گشت و کنترل و نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهیان زینتی و پرنده فروشی‌ها توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، تلاش می کند تخلفات خرید و فروش غیر مجاز گونه های جانوری و گیاهی وحشی را در ایام پایان سال کاهش دهد.


شنتیائی ادامه داد: سمندر لرستانی از گونه های منحصر بفرد ایران است که فقط در محدوده کوچکی از استان لرستان و خوزستان زیست می نماید و جمعیت آن در سال های اخیر کاهش یافته و در معرض خطر انقراض قرار دارد.

به گفته وی برخی از گونه ها، نظیر لاک‌پشت گوش قرمز و گیاه سنبل آبی مهاجم بوده و با ورود به زیستگاههای آبی حیات سایر زیست مندان را به خطر می‌اندازد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قزوین،این مسئول خواستار شد: ضمن خودداری از خرید این گونه‌های جانوری و گیاهی همچنین رهاسازی این حیوانات و گیاهان در محیط‌های آبی طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را به یگان حفاظت اداره کل و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و واحدهای تابعه اعلام کنند.

شنتیائی بیان کرد: با فرارسیدن روزهای پایانی سال متاسفانه برخی افراد سودجو در کنار فروش ماهیان زینتی، ماهی قرمز و وسایل تزئینی سفره هفت سین، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز برخی گونه‌های جانوری وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک‌پشت گوش قرمز، مار آبی و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.