×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دامداران از چرای دام در مناطق حفاظت شده تاکستان خودداری کنند/ برخورد قضائی با شکارچیان غیرمجاز

به گزارش کافه خبر قزوین،حسین رجبی امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان اظهار کرد: مناطق حفاظت شده از شریان‌های حیاتی اکوسیستم کشور و جزء سرمایه‌های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند. وی افزود: حفظ و نگهداری زیست بوم این مناطق و منابع ملی، برای نسل حاضر و آینده لازم و ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان تصریح کرد: به منظور حفظ این مناطق، پیشگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ حقوق عامه، کلیه ضابطین خاص محیط زیست و منابع طبیعی در صورت مواجهه و مشاهده جرم مشهود لازم است نسبت به خروج احشام از مراتع اقدام کنند.

این مقام قضائی تصریح کرد: براساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع، واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری بابت استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع بوده و مرتکبین به حبس محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان ضمن اشاره به جرم بودن چرای دام در مناطق حفاظت شده گفت: چرای غیرمجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار و صید جرم محسوب شده و دارای مجازات حبس است، بنابراین دامداران با رعایت حدود از چرانیدن دام‌های خود در این مناطق خودداری کنند.

وی در خصوص شکار حیوانات حفاظت شده گفت: شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع بوده و چنانچه شخص برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نموده و ورود غیرمجاز به این زیستگاه‌ها داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

منبع خبر : صبح قزوین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.