×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی مراکز ویژه نگهداری مجرمان خشن راهکاری مناسب برای مقابله با ارتکاب مجدد جرم است/صرف اقدامات قهری سبب اصلاح مجرمان نمی‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان مرکز استان قزوین با اعلام این خبر افزود:عوامل مختلفی در افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه تاثیرگذار است و در این میان، مسائل اقتصادی و معیشتی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و گاهی می تواند زمینه‌ساز وقوع جرائم خشن در افرادی که مستعد اینگونه جرائم هستند، باشد.

محمد قاسمی افزود: بر اساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، اغلب اشخاصی که مرتکب جرایم به خصوص جرائم خشن شده اند و در اصطلاح عامیانه از آنها به عنوان اراذل و اوباش یاد می شود، درگیر آسیب های اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و دچار اختلالات روحی و روانی هستند.

این مسئول بیان کرد: اقدامات قهری با این افراد، گاهی می تواند موجب تشدید رفتار آنها نیز شود و باید در وهله اول زمینه وقوع جرائم خشن توسط این افراد، ریشه‌یابی شود تا بتوان زمینه های وقوع جرائم را مرتفع کرد.

قاسمی با اشاره به آمار جرائم خشن، تصریح کرد: متاسفانه طی سال گذشته بر اساس آمارها شاهد افزایش وقوع جرائم از جمله سرقت های خرد و کلان، شرارت، جعل، نزاع و درگیری های فردی بوده ایم.

وی توضیح داد: می توان افزایش مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی و معیشتی، تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی و به تبع آن بیکار شدن تعداد زیادی از افراد، رشد بی رویه ساخت و ساز باغ ویلاها در حاشیه شهرها و رعایت نکردن موارد حفاظتی، افزایش چشمگیر قیمت خودرو و طلا که انگیزه سارقان را در این قبیل سرقت ها افزایش می دهد و فقدان اطلاع رسانی صحیح به مردم از طریق رسانه ها را از جمله عوامل و دلایل افزایش آمار جرائم دانست.

این مقام قضایی استان راه اندازی مراکز ویژه نگهداری مجرمان خشن را یکی از راهکارهای مناسب جهت مقابله با ارتکاب مجدد جرم دانست و افزود: می توان با نگهداری مجرمان جرائم خشن در مراکز ویژه تحت نظارت قوه قضائیه، ضمن تشکیل پرونده شخصیت با بهره‌گیری از مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان، وقوع جرائم را ریشه‌یابی کرد و برای هر یک راهکار و اقدامی پیشگیرانه پیش‌بینی نمود تا شاهد کاهش چشمگیر ارتکاب جرائم در سطح جامعه باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: بهره مند نشدن افراد شرور و سابقه دار از ارفاقات قانونی، توانمندسازی اقتصادی خانواده زندانیان به خصوص مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، اصلاح و  بازاجتماعی کردن مجرمان حرفه‌ای، بهره گیری از ظرفیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در پیشگیری و کنترل جرایم خشن و فعالیت و مشارکت نهادهای متولی امر فرهنگ و رسانه ها در آگاه سازی جامعه از جمله راهکارهای موثر جهت کاهش آمار جرائم و آسیب های اجتماعی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.