×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی کلینیک ویژه طب سنتی در بیمارستان ولایت قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست کمسیون مبارزه با قاچاق کالا با اعلام این خبر افزود: داروخانه و داروساز طب سنتی هم در بیمارستان ولایت راه اندازی شده است.

دکتر پیمان نامدار با بیان اینکه بر روی عطاری‌ها و اطبای سنتی و نوع محصولاتی که به بیماران ارائه می‌دهند، نظارت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مردم به حقوقشان آگاهی ندارند و اگر استفاده از این دارو‌ها برایشان مشکل ساز شود، نمی‌دانند به کجا باید شکایت کنند.

وی افزود: طب سنتی اگر به صورت علمی فعالیت کند، ما هم از آن استقبال می‌کنیم و تاکنون هم خدمات خوبی ارائه داده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، برخی از عطاری ها، مجوز ندارند و آن‌هایی هم که مجوز دارند دارند، فراتر از مجوزشان به طبابت می‌پر دازند که برای جامعه ضرر مالی و سلامتی به همراه دارد.

وی افزود: عطاری‌ها با توجه به اینکه با سلامت جامعه سروکار دارند، باید از سازمان صمت منفک شوند و مجوز فعالیت آن‌ها از سوی سازمان غذا و دارو صادر شود.

دکتر نامدار تأکید کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر فعالیت عطاری‌ها نظارت کند و مجوز عطاری‌های بدون صلاحیت باطل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تأکید بر اینکه عطاری‌ها دارو‌هایی که جنبه دارویی ندارند، نباید بفروشند، تصریح کرد: فروش قرص و شربت ترامادول و متادون، عمده تخلفات عطاری هاست.

قجربیگی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۳۶۴ عطاری تحت پوشش معاونت غذا و دارو هستن.

وی افزود: ۲۶۳ عطاری دارای مجوز و ۱۲۱ عطاری بدون مجوز شناسایی شده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: انواع دارو‌های مخدر، سقط جنین، قرص برنج و … در عطاری‌ها به فروش می‌رسد که باید بر فعالیت آن‌ها نظارت جدی شود.

افضلی، رئیس سازمان صمت استان نیز گفت: عطاری نباید دارو تجویز کنند و باید دارو‌های نسخه‌ای که به آن‌ها ارائه می‌شود عرضه کنند و حق ارائه مشاوره درمانی را ندارند.

زمانی، کارشناس نظارت بر وقوع جرم دادگستری استان قزوین نیز گفت: بسیاری از معتادان در کمپ‌ها به صراحت می‌گویند که از عطاری‌ها متادون را خریداری می‌کنند.

وی افزود: برخی از عطاری ها، حتی دارو‌های سقط جنین هم می‌فروشند.

به گفته کارشناس نظارت بر وقوع جرم دادگستری استان قزوین، در عطاری ها، دارو‌هایی فروخته می‌شود که جان مردم را به خطر می‌اندازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.