×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم رعایت اصول بهداشتی رهاورد تشدید کرونا در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین در نشست فوق پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در قزوین اظهار کرد: رشد بیماران و تلفات ناشی از این بیماری در قزوین روزافزون و شرایط بسیار نگران کننده شده است.

منوچهر حبیبی افزود: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های قزوین روز به روز افزایش می‌یابد و هر روز تعداد اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی بیشتر می‌شود.

 جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مسافرت‌ها را عامل اصلی شیوع کرونا دانست و گفت: متاسفانه برآورد‌ها نشان داده که بیشترین سفر‌ها به شمال کشور در تعطیلات ماه جاری مربوط به شهروندان قزوینی بوده و این موضوع در رشد بیماران کرونایی بی تاثیر نبوده است. 

وی از وسایل نقلیه عمومی، نانوایی ها، داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکان به دلیل کم توجهی به فاصله گذاری اجتماعی  به عنوان خطرناک‌ترین مکان‌ها برای انتقال و شیوع کرونا نام برد. 

حبیبی خواستار شد: در زمان حضور در این مکان‌ها حتما فاصله ۱.۵ متری را حفظ و رعایت و از ماسک، شیلد و محافظ صورت و دستکش استفاده کنند.

 به گفته جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا؛ با توجه به وضعیت موجود احتمالا آموزش در مدارس و دانشگاه‌های قزوین به شکل غیرحضوری باشد و در این خصوص تا پایان هفته جاری اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین انتظار می‌رود برای تامین واکسن آنفلوانزا تا پیش از فصل سرما اقدام و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

حبیبی بیان کرد: اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بر همه مصوبات کارگروه‌ها و ستاد‌ها ارجحیت دارد و با متخلفان و اهمال کنندگان برخورد جدی می‌شود.

 جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به بستری ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین، افزود: ۴۷ بیمار جدید نیز شناسایی شده اند و میزان فوتی‌ها از ابتدا تاکنون نیز ۵۳۷ نفر بوده است.

این‌مسئول خبر داد: تعداد ابتلای روزانه بیماران و تلفات کرونا در استان از میانگین کشوری فراتر رفته به گونه‌ای که وضعیت قزوین در مرحله فوق قرمز قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.