×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه گذاری ۳۰ کشور دنیا در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در دیدار با اعضای هیات دولتی که از استان بومت کشور کنیا به قزوین سفر کرده اند،اظهار کرد: نزدیکی به تهران، داشتن موقعیت ارتباطی بین ۱۲ استان و وجود زیرساخت‌های صنعتی قابل توجه، قزوین را به عنوان استانی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است.

عیسی قبادی افزود: قزوین از قابلیت‌های صنعتی بالایی برخوردار است و نخستین شهر صنعتی ایران در این استان ایجاد شده و در حال حاضر نیز دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

این مسئول بیان کرد: قزوین قطب تولید شیشه، کاشی و سرامیک و مواد شوینده در ایران است و در این محصولات ظرفیت صادراتی بالایی دارد که می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران کنیایی قرار بگیرد.

به گفته وی، قزوین در زمینه کشاورزی نیز استعداد‌های بالایی دارد و قطب تولید شیر، تخم مرغ، انگور و کشمش و زیتون در ایران است.

این مسئول اضافه کرد: قزوین همچنین از پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است و در دوره صفویه بیش از نیم قرن پایتخت ایران بوده و امروز با برخورداری از صد‌ها اثر تاریخی و طبیعی از استان‌های جذاب ایران در حوزه گردشگری است.

قبادی افزود: قزوین همچنین با داشتن بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو یک استان علمی و دانشگاهی محسوب می‌شود و با برخورداری از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از نقاط مختلف دنیا دارای دانشجو است.

این مسئول با بیان اینکه قزوین می‌تواند در زمینه‌های مختلف با استان بوکت کنیا به ویژه کشاورزی روابط ایجاد کند،افزود: امیدواریم سفر هیئت دولتی کنیا به ایران و قزوین به تعمیق و گسترش روابط بین دو کشور بینجامد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.