×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سه اثر هنرمند قزوینی در نمایشگاه نگاره‌های چوبی کشور به نمایش درمی‌آید

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار کرد: در نمایشگاه نگاره‌های چوبی که با همکاری پژوهشکده هنر‌های سنتی با نمایش آثاری از هنرمندان هنر‌های چوبی سراسر کشور در رشته‌های معرق، منبت، مشبک، خاتم‌سازی، گره‌چینی، نازک‌کاری، سازسازی، خراطی، سوخت‌نگاری و حجم‌های چوبی برگزار می‌شود، سه اثر لایه‌چینی شیرکول هنرمند قزوینی دارای نشان ملی و فعال عرصه صنایع‌دستی استان با عنوان نقش خیال، چرخش و سخن عشق به معرض نمایش در می‌آید.

سید میثم حصاری افزود: تاکنون هشت اثر از آثار این هنرمند صنایع دستی قزوین در زمینه خراطی و لایه چینی چوبی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده است.

این مسئول خبر داد: دوازدهمین نمایشگاه نگاره‌های چوبی از دوم تا هفدهم بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برپا خواهد شد.

به گفته وی، لایه چینی چوبی نوعی هنر خراطی است که در آن هنرمندان با استفاده از ابزار‌های مختلف و با به کارگیری ذوق و خلاقیت خود اقدام به تولید محصولات و صنایع دستی چوبی می‌کنند.

حصاری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل مجازی و حضوری (در صورت عادی شدن شرایط کرونا) رشته‌های در حال فراموشی و همچنین هنر‌های زیبایی، چون خراطی و لایه چینی چوب را احیا کرده و به آن‌ها رونق ببخشیم.

گفتنی است،استان قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.