×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح نذر کتاب در کتابخانه‌های عمومی قزوین اجرا می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: پویش مردمی نذر کتاب به منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار استان قزوین و سوق دادن سنت زیبای “نذر” به سمت امور فرهنگی راه اندازی شده است و مردم می‌توانند در ماه محرم و صفر به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند.

فاطمه محمدبیگی،هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در راستای تقویت و غنی سازی هر چه بیشتر منابع کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دانست.

محمدبیگی ابیان کرد: طرح نذر کتاب به صورت مشخص و به عنوان طرحی فرهنگی ـ معنوی در یک سال اخیر به اجرا درآمد و از اهداف و رویکرد‌های ارزشمندی برخوردار است و همچنین از جمله طرح‌های موفق اداره کل کتابخانه‌های عمومی به شماره می‌رود.

وی با دعوت از علاقه‌مندان برای شرکت در پویش کتاب نذری، بیان کرد: بسیاری از افراد کتاب‌ها را در کتابخانه‌های خود نگهداری می‌کنند که با اهدای آن می‌توانند اتفاقات خوبی را برای فرهنگ مطالعه رقم بزنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: نذر‌های فرهنگی در حقیقت فرصت جدیدی از نذر برای تمام مردم هستند که همه بدون محدودیت می‌توانند در آن شرکت کنند.

محمدبیگی تصریح کرد: بر اساس این طرح مردم فرهیخته و خیر استان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی کتب خوانده شده و بدون استفاده خود را برای بهره برداری علمی دیگران به کتابخانه اهدا کنند.

استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.