×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فیلترینگ در طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی وجود ندارد/طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی به دنبال محدود سازی نیست

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین درباره طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: مقام معظم رهبری  با بیان اینکه «این فضا یعنی فضای مجازی رها شده است و این رها شدگی را باید با یک نظارت کارآمد، موثر و حساب شده مورد توجه قرار داد به‌گونه‌ای که حقوق افراد و اشخاص و کاربران آسیب نبیند» چندین بار تاکید داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر استفاده از اینترنت و فعالیت در فضای مجازی به یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر زندگی و کسب و کار مردم تبدیل شده است و نظام تلاش دارد تا با سیاستی راهبردی، با ساماندهی پیام رسان ها و ایجاد نظم به تنظیم مقررات در فضای مجازی کسب و کارهای داخلی را حمایت کند.

امیری بیان کرد: کلی شرکت رانتی در فضای مجازی وجود دارد که حتی به شکل انحصاری و بدون رقیب به پول هنگفتی می رسد کلی از روابط و حمایت ها و وام ها که تا دیروز در این فضا رفاقتی بوده، در این طرح شفاف سازی و اعلام می شود.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: بر اساس این طرح همه سرویس‌های مهم از پیام رسان گرفته تا میزبانی داده‌ها اعم از داخلی و خارجی، باید مجوز فعالیت را در ایران دریافت کرده و متعهد به رعایت تکالیف و الزامات قانونی شوند.

ایجاد شرایط مناسب برای استفاده مفید برای کودکان و نوجوانان

وی با اشاره به شرایط کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خاطر نشان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای استفاده مفید،سالم و تعالی بخش کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و مراقبت از آنان در برابر آسیب های ناشی از دیگر برنامه های راهبردی این طرح است.

امیری با اشاره به فیلترینگ توضیح داد:  فیلترینگ در طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی وجود ندارد و بر خلاف آنچه که در فضای مجازی مطرح شده، در هیچ جای این طرح اشاره ای به فیلترینگ نشده است از سوی دیگر،طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به دنبال محدودسازی نیست بلکه در پی ضابطه‌مند سازی پلتفرم‌های خارجی است.

وی با بیان اینکه این طرح بله دنبال مسدود سازی هیچ پیم رسانی نیست افزود: برای افرادی که در این پیام رسان ها محتوا سازی می کنند، حق السهم در نظر گرفته شده است.

پایان فیلترینگ در کشور

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه اینترنت تا ده برابر ارزان می شود، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه و صاحبان شرکتهای پیام رسان ها موظف می شوند به مردم به خاطر فعالیت های روزمره در شبکه آنها پول بپردازند.

به گفته او،افراد ناشناسی وجود نخواهند داشت که بتوانند اطلاعات سخصی افراد را بدزدند،افشا کنند و یا سرقت های مالی داشته باشند.

امیری توضیح داد: ورود و خروج داده های کلان از کشور صیانت می شود،مثلا اگر یک گروه تروتریستی با سلاح اینترنتی (ترور شهید فخری زاده) بنای خرابکاری داشته باشد این امکان را نخواهد داشت از سوی دیگر،پایان فیلترینگ در کشور به این شکل که شبکه های اجتماعی که هم اکنون فیلتر هستند مانند تلگرام و اینستا گرام،با ثبت در یک سامانه و احداث نمایندگی در ایران رفع فیلتر می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.