×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قزوین در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفت/رشد ۵۰ درصدی روند بستری بیماران کرونایی در استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا استان ضمن اظهار نگرانی ن مبتلایان، بستری‌ها و تلفات،افزود: تنها در سایه رعایت سختگیرانه محدودیت‌های کرونایی است که می‌توان به عبور از شرایط فوق‌بحرانی فعلی امیدوار بود.

پیمان نامدار اظهار کرد: رکورد بستری در تمام استان‌های همجوار ما به جز گیلان شکسته شده است و روز گذشته نیز بیشترین آمار بستری در استان را طی ۱۴ ماه گذشته شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: سرعت افزایش بستری بیشتر شده است و تمام مصوبات و تصمیم‌های ستاد کرونا که پیش از این اتخاذ شده در شرایط فعلی باید سه برابر شود.

این مسئول اعلام کرد: شاخص ریسکی که رنگ بندی استان‌ها براساس آن اعلام می‌شد عدد چهار بود و اکنون در برخی استان‌ها به ویژه استان قزوین شاخص ریسک به عدد ۲۸ رسیده و وضعیت ما از قرمز به سیاه تبدیل شده است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه ۲ هفته آینده شاهد افزایش پیک بیماران خواهیم بود، افزود: ادامه روند افزایشی ابتلا بیماران به کرونا، بیمارستان‌های استان را با مشکل جدی در پذیرش مبتلایان روبه رو خواهد کرد.

وی خبر داد: روز گذشته هزار و ۵۰۰ تست گرفته شده است و طی یک هفته اخیر هیچ کاهشی در بیماران سرپایی نبوده است و شهرستان تاکستان و قزوین در شیب تند قرار دارند همچنین سایر شهرستان‌ها هنوز در ادامه مسیر افزایش هستند.

۲ رقمی شدن میزان تعداد فوتی‌ها در استان قزوین

نامدار با اشاره به ۲ رقمی شدن میزان تعداد فوتی‌ها در استان،افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال رو به افزایش است و ۱۲۰ نفر در آی سی یو بستری شدند همچنین افزایش بیماران بدحال آی سی یوی متصل به دستگاه از عدد ۱۶ به عدد ۴۰ رسیده است.

وی تأکید کرد: با همکاری بیمارستان تامین اجتماعی تمرکز را بر خدمت‌رسانی در بخش درمان قرار داده ایم و همکاران ما در تمام دستگاه‌های امدادرسان و طرح شهید سلیمانی در حال فعالیت هستند.

به گفته این مسئول، مشکل ما بیماریابی نیست بلکه درمان است، چون اغلب افراد با کوچکترین علایم گوارشی، تنفسی، عطسه، گلو درد، سرفه و حساسیت فصلی در درجه اول کرونا قرار دارند و باید درمان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه تجویز دارو‌های ضد ویروسی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هزینه این دارو‌ها ۱۲ هزار تومان است و هر بیمار باید ۶۰ قرص در طول دروان بیماری مصرف کند.

نامدار با بیان اینکه طی یک ماه اخیر روند بستری بیماران کرونایی در استان ۵۰ درصد رشد داشته است افزود: در روستا‌ها و شهر‌های کوچک دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا نمی‌شود و اگر بخواهیم استان را از این شرایط پرمخاطره نجات دهیم نیاز داریم که تصمیم یک هفته‌ای جدی برای مقابله با کرونا در استان اتخاذ و اجرا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.