×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محدودیت های جدید ستاد ملی کرونا باید با جدیت اجرایی شود

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این باره اظهار کرد: بی تردید بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی است، اما متاسفانه عدم توجه به پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی شرایط را در کشور بحرانی کرده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

محمد قاسمی افزود افزود: با توجه به شرایط حساس کشور از حیث گسترش و فراگیری ویروس کرونا، ستاد ملی کرونا در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، دستورالعمل و محدودیت های جدیدی را تبیین، اعلام و اجرای آن از ابتدای آذر ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده و اجرای مفاد آن ضروری است و همه باید نسبت به آن پایبند باشند.  

وی با بیان این که همه باید نسبت به مفاد دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا آگاهی پیدا کنند، تصریح کرد: دستورالعمل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی جدید از سوی رسانه ملی و سایر رسانه ها مکتوب و مجازی به اطلاع عموم جامعه رسیده و همه می بایست نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنند، تا خدایی ناکرده اقدامات آنها برخلاف مفاد طرح نباشد و بدون شک عذر بی‌اطلاعی از سوی متخلفان و ناقضان طرح پذیرفته نخواهد بود.

قاسمی ادامه داد: دستگاه قضایی استان نسبت به اجرای محدودیت های جدید در راستای بهداشت و سلامت عمومی، که یکی از مصادیق بارز احیای حقوق عامه است، اهتمام ویژه دارد و بی تردید با متخلفانی که اجرای مفاد دستورالعمل را، چه از روی آگاهی و غفلت جدی نگرفته و در روند آن خللی ایجاد کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

این مقام قضایی استان بیان کرد: دستورات قضایی به ضابطین در خصوص کنترل عبور و مرور در تمامی ورودی های استان جهت جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و غیر ساکن در استان و جریمه نمودن خودروهای افراد متمرد بر اساس دستورالعمل صادر شده است.

وی تصریح کرد: نحوه فعالیت صنوف مختلف نیز بر اساس دستورالعمل به آنها ابلاغ شده و باید در همان چارچوب ها نسبت به فعالیت صنفی خود اقدام کنند و مشاغلی که ضوابط را نادیده گرفته و خارج از طرح فعالیت کنند، با آنها برخورد و محل صنفی آنها پلمب می شود.

قاسمی اضافه کرد: در خصوص نحوه حضور کارکنان در ادارات و سازمان های دولتی و عمومی نیز چارچوب هایی تعیین شده و باید شرایطی در درون سازمان فراهم شود، تا طرح به درستی اجرایی شود.

این مقام مسئول با بیان این که شهروندان از مراجعه غیر ضروری به مراجع قضایی خودداری کنند، تاکید کرد: مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد است و به دلیل مراجعین مختلف شدیداً در معرض شیوع و انتشار این ویروس در صورت ابتلاء قرار دارد و شهروندان محترم می توانند امورات پرونده‌ای و اطلاع از وضعیت آن را از طریق سامانه ثنا پیگیری و جهت اخذ نوبت الکترونیکی نیز به سایت adliran.ir مراجعه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: قطعاً اجرای دستورالعمل و محدودیت های جدید در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت جامعه است و انتظار این است، همه به سهم خود تلاش کنند تا این طرح به درستی اجرا شود و به شهروندان محترم نیز توصیه می کنیم، جداً از تردد های غیرضروری در اماکن عمومی، معابر شهری و تفرجگاه ها و پارک ها خودداری کنند و در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ریشه کنی این ویروس کمک کنند و دستورالعمل ها را جدی بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.