×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مطالبات مردم استان قزوین از رئیس جمهور در بیستمین سفر استانی


به گزارش کافه خبر قزوین،معصومه مهدوی یکتا سردبیر نشریه استانی ثنای مینودری در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان قزوین می نویسد: سفر سید ابراهیم رئیسی،  رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان قزوین و هیات همراه فرصت مغتنمی است که علاوه بر آشنایی بیشتر با منطقه زرخیز قزوین،عالی ترین مقام اجرائی کشور با مسائل و مشکلات منطقه آشنا و برای حل آنها چاره اندیشی کند.

اینکه مسئولان استانی تا چه اندازه قادر به بیان واقعیت های موجود و کاستی های استان در ابعاد مختلف مثل زیر ساخت های فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی،  بهداشت و غیره باشند بحثی دیگر است.

از سوی دیگر،خواسته های مردم استان فراتر از دید مسئولین است چرا که آنها در بطن جامعه و کاستی ها هستند،امروز دغدغه اصلی مردم استان و شاید در سطح ملی ، گرانی های افسار گسیخته است که هیچ کس هم پاسخگو نیست و آنقدر پیچیده شده که سر کلاف و مقصر را نمی توان پیدا کرد.

مشکل معیشت و تنگناها چیز کوچکی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی عبور کرد.استان قزوین با وجود قطب صنعتی و کشاورزی در سطح کشور باید رفاه بیشتری برای ساکنانش داشته باشد ولی عملا اینگونه نیست و سهم گرانی کالا و خدمات ارائه شده به شهروندانش چیزی کمتر از کلان شهرها نیست.

پروژه آبرسانی به شهر آبیک و روستاهای آن که بعد از وقفه ای کوتاه با تزریق اعتبار در شب عید دوباره فعال شده نیاز به همراهی دولت تا پایان کار دارد،آبیک با محصور شدن بین  انبوهی از آلاینده ها،شرکتها، کارخانه سیمان، نیروگاه شهید رجایی و فعالیت معادن متاسفانه هوای نامناسبی دارد و باید این مورد هم مورد بررسی قرار گیرد. 

 تکمیل و اجرای زیر ساخت های شهری در منطقه مهرگان از درخواست های دیگر مردم است که می تواند آبادانی را به این منطقه تزریق کند.

آوج مظلوم به عنوان جنوبی ترین شهر استان هنوز فاقد بیمارستان است و بسیاری از ادارات و سازمانها در این شهرستان یا وجود ندارند یا حتی فاقد نمایندگی هستند که این خود مزید بر علت مشکلات برای مردم شده است. اعتبار لازم برای احداث بیمارستان در آوج شاید کمترین همت در خوشحالی این مردم انقلابی است.

تعیین تکلیف اراضی باورس و رسیدگی به احقاق حق اعضای این تعاونی از خواست های مردم است چرا که مشکلی که در سطح استان حل نشود قطعا با حضور رئیس جمهور محترم و وزیر مربوطه قطعا حل خواهد شد.

وصل متروی هشتگرد به قزوین می تواند از بار ترافیکی اتوبان کاسته و رونق کسب و کار و کالا و خدمات را به همراه داشته باشد نگاه ویژه به این مطالبه و کمک به سفری آرام و مطمئن با مترو برای شهروندان قزوینی نباید از دید رئیس جمهور محترم و وزارت راه و شهر سازی مغفول بماند.

تکمیل پروژه بیمارستان  ۷۰۰ تختخوابی و تامین اعتبار لازم برای پایان این کار بزرگ، میتواند قزوین را به قطب منطقه توریسم سلامت تبدیل کرده و منبع مهم درآمدی برای بخش بهداشت و درمان استان باشد.

رونق زیر ساخت های فرهنگی و گردشگری استان از دیگر مطالبات مردم استان است چرا که قزوین با وجود ابنیه تاریخی بسیار و ظرفیت های بالای گردشگری، هنوز از وجود اماکن اقامتی مناسب رنج می برد و به علت مشکلات ترافیکی ایجادشده در مرکز شهر عملا این ابنیه در حصار خیابانهای قفل و یکطرفه محصور است و راه برای گردشگرانی که میل به استفاده از خودرو دارند مسدود است.

در حوزه فرهنگی و قشر هنرمندان و اهالی رسانه قزوین، باید تاکید کنم بسیاری از هنرمندان و اهالی رسانه هنوز در صندوق هنر عضو نیستند و می طلبد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر نسبت به تعیین تکلیف این قشر از جامعه دستورات لازم را مبذول فرمایند.

هنرمندان نیز معتقدند بزرگ‌ترین دغدغه اهالی تئاتر قزوین، نداشتن سالن نمایش است و تا زمانی که مکان و فضایی در استان ایجاد نشود، نمی‌توان به شکل‌گیری تئاتر استانی امیدوار بود.

اعتبارات فرهنگی استان به دلیل موازی کاری‌ها و عملکرد جزیره‌ای دچار مشکلاتی است و انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری و ادبی با کمبود اعتبارات فرهنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

استان قزوین،هنرمندان خوب و مستعدی دارد که نیازمند پشتیبانی و حمایت مسئولان هستند.

در پایان لازم به یادآوری است هر چند حل مشکلات عدیده ، یک شبه و فقط با حضور رئیس جمهور محترم در استان و تنها با تزریق اعتبارات امکان پذیر نیست و آنچه رفع مشکلات را به دنبال خواهد داشت همدلی در سایه مدیریت صحیح و جهادی در کلان شهر قزوین است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.