×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نذری سرخ برای نجات زندگی/آغاز پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،محرم 1443 فرا رسیده است. بيرق‌های سياه از هيات‌ها، تكيه‌ها و حسينيه‌های شهر بالا رفته‌اند و زير آفتاب نيمه‌جان شهريور می‌درخشند. عزاداران محرم در گوشه و كنار شهر در حال آماده ‌شدن برای عزاداری تاسوعا و عاشورا هستند. شيوع كرونا تغييراتی را در نحوه عزاداری وارد كرده است حالا هيات‌ها و حسينيه‌های خراسان جنوبی برای رعايت سلامت مردم ترجيح می‌دهند غذای خشک توزيع كنند، هزينه چای و قند را به دست نيازمندان برسانند و اگر فضای باز مناسبی برای عزاداری ندارند، مراسم عزاداری را به صورت مجازی برگزار كنند.

با وجود ویروس منحوس کرونا، محرم سال ۱۴۴۲ غریب‌ترین محرمی است که ایرانیان تجربه‌اش می‌کنند. تجربه‌ای جانسوز که عزاداران حسینی(ع) با روش‌های ابتکاری در تلاشند از تلخی‌اش کم کنند. دیگر از دسته‌های عزا در خیابان‌های شهر خبری نیست. هیئت‌دارها هم برای حفظ سلامت عزاداران، از کسی نخواسته‌اند دسته‌ای راه بیندازد و نوحه سر بدهد. نذرداران محرم هم می‌ترسند با دادن نذری جان عزاداری به خطر بیفتد و آنگاه سید و سالار شهیدان از کارشان مکدر شود. اما مگر می‌شود محرم را بدون نذری و ادای دین از سر گذراند.

هر عزادار و شیعه عاشق سیدالشهدا(ع) و خاندان پاک حضرت به هر نیتی نذری را در این ایام ادا می كنند اما در این ایام کرونایی برخی هم در راستای افزایش سلامت جامعه و نجات جان بیماران، نذرهای خاص خود را دارند و یكی از این نذرها اهدای خون در ایام ماه محرم تا اربعین حسینی است كه معتقدند اهدای قطراتی از خون، زندگی را به جریان می اندازد و جانی دوباره به بیماران می بخشد، شاید بهترین نوع نذر، اهدای زندگی از طریق اهدای خون باشد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین با اشاره به اهمیت اهدای خون اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی فقط مختص به زمان خاصی نیست و همیشگی بوده؛ لذا لازم است اهداکنندگان با از خودگذشتگی و اهدای خون به کمک هم نوعان خود بشتابند.

مریم مدرسی با اشاره به راه‌اندازی پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی افزود: با توجه به فرارسیدن ماه محرم از همه هم استانی‌های نیکوکار تقاضا می‌شود با مراجعه به مراکز انتقال خون یاری‌گر بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن باشند.

این مسئول با اشاره به ساعات پذیرش از اهداکنندگان در ماه محرم اعلام کرد: مرکز اهدای خون قزوین در تاریخ ۲۶ مرداد ماه مصادف با شب تاسوعا از ساعت ۸ الی ۲۳ و در تاریخ ۲۷ مرداد و روز تاسوعا از ساعت ۸ الی ۲۴ و روز پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ماه مصادف با روز عاشورا از ساعت ۸ الی ۱۹ پذیرای اهداکنندگان خون است.

به گفته این مسئول، همچنین با توجه به هماهنگی صورت گرفته، مرکز انتقال خون قزوین در روز جمعه(۲۹ مرداد ماه) از ساعت ۹ الی ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان خون است همچنین، ساعات پذیرش مرکز تاکستان نیز در روز چهارشنبه(۲۷ مرداد) از ساعت ۸ الی ۱۸ و پنج‌شنبه(۲۸مرداد) از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر است.

این مسئول عنوان کرد: ساعات پذیرش سایر ایام در مرکز انتقال خون قزوین از ساعت ۸ الی ۲۰ و در مرکز تاکستان از ساعت ۸ الی ۱۳ است.

وی تصریح کرد: ساعت پذیرش سامانه سیار در شهرستان بوئین‌زهرا هم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷مرداد) مصادف با شب تاسوعا و شب عاشورا از ساعت ۱۸ الی ۲۲ پیش‌بینی شده است.

به گزارش کافه خبر قزوین،نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است اما امسال با توجه به شرایط ویژه ماه های محرم و صفر باید اهدای خون به بیماران را در اولویت نذورات خود قرار دهند و این در این مسئولیت اجتماعی و عمل خداپسندانه بیشتر از گذشته مشارکت جویند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.