×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پندهایی برای هنرمندان

به گزارش کافه خبر قزوین،مرتضی رویتوند نویسنده و روزنامه نگار در یادداشتی که در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می نویسد: پیرمردی هنرمند در واپسین سال‌های زندگی‌اش پندهای مهمی به پسرش که قرار بود هنرمند شود، ارائه کرد. البته کسی هنری از پیرمرد ندیده بود اما او خود را هنرمند می‌پنداشت. به هر روی با هم بخش‌هایی از پندهای او را مرور می‌کنیم.

فرزندم مهم نیست تو هنری می‌دانی یا نه. مهم آن است که تو خودت را هنرمند جلوه بدهی. در این زمینه مرا سرلوحه خودت قرار بده. تو هر جا می‌نشینی از همه هنرمندان انتقاد کن. مهم نیست چیزی از هنر هنرمندان بدانی، مهم این است که بگویی هنر هر هنرمندی ضعیف است و حتی می‌توانی بگویی هنر فلان هنرمند ماقبل نقد است. جملاتی چون «اینکه نشد هنر»، «این اثر با تعریف هنر فاصله دارد»، «هنرمند امروزی باید بداند رسالت هنر چیست و این هنرمند چیزی نمی‌داند» بسیار جواب می‌دهد،اینگونه تو یک هنرمند مدرن معرفی خواهی شد.

نکته بعدی که در باب هنرمند بودن باید به آن توجه کنی ظاهر است. لباس‌هایی عجیب و آرایش‌هایی متفاوت نکته‌ای است که نباید از آن غافل شوی. وقتی به وادی هنر قدم می‌نهی باید حواست باشد که ازدواج دیگر آن مفهوم کلاسیک نیست. می‌توانی از این ابزار در جهت هنرمندشدن به خوبی استفاده کنی. در طول حیات هنری خود مستمر ازدواج کن، جدا شو، ازدواج کن، جدا شو، ازدواج کن، جدا شو. با این روش همیشه در راس اخبار هستی و هنرمند بودنت هرگز فراموش نمی‌شود.

از سیگار غافل نشو. سیگارکشیدن خیلی برازنده یک هنرمند است. عکس‌هایی با سیگار منتشر کن که اگر مردم ندانند تو سیگار می‌کشی هنرمندبودنت زیر سوال می‌رود. اگر هم ازدواج کرده بودی که حتما با سیگار عکس‌های دونفره ارائه کنید. خودت را حتما یک فعال اجتماعی معرفی کن. در هر حوزه‌ای اعم از گربه‌ها، کلم بروکلی، بادهای موسمی، دیوارهای گچی می‌توانی فعالیت کنی.

فرزندم یادت نرود رمز موفقیت تو در هنرمندبودن آن است که متفاوت باشی. پس در هر موضوعی اگر دیگران چیزی گفتند تو خلافش را بگو. مثلا اگر گفتند دمای زمین‌ رو به افزایش است تو بگو خیر رو به کاهش است. چند واژه انگلیسی و فرانسه هم چاشنی نظراتت کن که بسیار تاثیرگذار است.

از چیزی نترس، ظاهر متفاوت تو جای هیچ شک و شبهه‌ای بر جای نمی‌گذارد. اگر توانستی برای خودت چند بادیگارد استخدام کن که در بین جامعه هنری بر جایگاه والای شما در هنر تاکید می‌کند.

هیچ جشنواره‌ای را از دست نده و در همه آن‌ها شرکت کن و در آنجا هر ژانگولر بازی که می‌توانی انجام بده. این‌طور جاهاست که می‌توانی به بشریت بفهمانی هنرمندی. فرزندم همیشه با خودت مرور کن هنرمند بودن به هنر ارتباطی ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.