×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پویش‌های نه به سفر و دورهمی‌های نوروزی در رسانه‌های قزوین تقویت شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در راستای فرهنگ سازی و رعایت اصول بهداشتی در این ایام، به ویژه پرهیز از سفر و دورهمی‌های عیدانه و فامیلی، رسانه‌های جمعی و فعالان فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

محمدحسین اسماعیلی افزود: با توجه به تعطیلات نوروزی و آغاز سال جدید، متاسفانه شاهد افزایش بی‌رویه مسافرت‌ها و ترددهای بین شهری و همچنین دورهمی‌ و تجمعات نوروزی در بین خانواده‌ها هستیم. 

این مسئول به وضعیت شکننده و ناپایدار بیشتر استان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا، به ویژه نوع جهش یافته این ویروس اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد بیماران بستری شده به دلیل جا به جایی ‌مسافران نوروزی در سطح کشور و دید و بازدیدها، نیازمند رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: ممنوعیت سفر، دید و بازدیدهای نوروزی و تاکید بر خودداری از سفر، اجتناب از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و عدم انجام دید و بازدیدهای حضوری توسط مردم، اطلاع رسانی مستمر و مداوم نکات بهداشتی، تقویت مسوولیت اجتماعی افراد در مبارزه با این ویروس، تبیین مستمر شرایط کشور از نظر شیوع ویروس و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از عادی انگاری شرایط در رسانه‌ها باید مورد تاکید قرار گیرد.

اسماعیلی بیان کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، خوشبختانه استان‌ قزوین در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و امیدواریم با ادامه این روند و رعایت اصول بهداشتی توسط افراد و  شهروندان شریف و فهیم قزوینی در ایام نوروز و فروردین ماه، شاهد افول این بیماری در ماه‌های آینده باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.