×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش ۳۲ درصدی صادرات استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل گمرک استان با بیان اینکه میزان صادرات استان قزوین در دو ماهه ابتدایی امسال ، از نظر ارزشی ۳۸ میلیون دلار و به جهت وزنی ۵۸ هزار تن بوده است گفت: میزان صادرات کالا از گمرک استان در دو ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال از نظر ارزشی ۳۲ درصد و به لحاظ وزنی ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

نیک‌روشت از کاهش قابل توجه درآمد‌های گمرکی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان درآمد‌های گمرکی ما در طول ۲ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ نسبت به ۲ ماه پارسال ۳۹ درصد کاهش داشته و به ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

مدیرکل گمرک استان ابراز امیدواری کرد در ادامه سال با توجه به باز شدن بیشتر مرز‌های صادراتی درآمد‌های ما افزایش محسوسی پیدا کند.

نیک‌روشت افزود : در همین مدت هزار و ۹۹۳ فقره اظهارنامه صادراتی توسط صادرکنندگان استان به گمرک ارائه شده که در مقایسه با دوماهه ابتدای سال پیش ۸ درصد کمتر بوده است.

مدیرکل گمرک استان، عمده کشور‌های مقصد محصولات صادراتی استان قزوین را عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و عمان عنوان کرد و گفت: استان قزوین با ۲۹ کشور مراوده صادراتی دارد که در ۲ ماهه اول سال جاری عراق با ۵۷ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین ۱۶ درصد از کالا‌های صادراتی استان به افغانستان، ۹ درصد به سوریه، ۸ درصد به ترکیه و ۲ درصد به عمان صادر شده‌اند.

نیک‌روشت با بیان اینکه فقط ۸ درصد از صادرات استان به ۲۴ کشور دیگر انجام می‌شود، گفت: تخم مرغ، شیر خشک، روغن‌های نفتی، مواد شست‌وشو و پاک کننده عمده کالا‌ها و محصولاتی هستند که از استان قزوین به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.