×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمک به ناشنوایان در روز‌های کرونایی

 به گزارش کافه خبر قزوین،بسیاری از افراد کم شنوا حتی آن‌ها که به خوبی صحبت می‌کنند و به طور عادی مشکلی در برقراری ارتباط ندارند، بسیار وابسته به لب خوانی هستند. از این رو استفاده کادر درمان از ماسک می‌تواند درک گفتار این افراد را به شدت مختل کند.

در هفته‌های اخیر بودند افراد کم شنوایی که در هنگام مراجعه به مراکز درمانی دچار مشکلات و محدودیت‌های بسیار شدند.

لازم است اطمینان حاصل شود که فرد متوجه مکالمات و احیاناً دستورات پزشکی شده است. از همین رو، نوشتن موارد مهم یا استفاده از ماسک‌های طلق دار یا هر راهی که بتواند کمک کند فرد کم شنوا دسترسی کامل به مکالمات مهم پزشک و کادر درمان داشته باشد، ضروری است.

به افراد کم شنوا توصیه می‌شود از قبل برای چنین شرایطی خود را آماده کنند و حتی برگه‌ای همراه خود داشته باشند که در صورت وخامت حالشان بتواند راهنمای کادر درمانی باشد.

اطلاعاتی نظیر اینکه لازم است سمعک یا کاشت حلزون روی گوششان قرار گیرد تا بتوانند بشنوند و یا اینکه بدون لب خوانی متوجه مکالمات نمی‌شوند. همچنین اگر کاشت حلزون دارند، نمی‌توان از آن‌ها MRI گرفت.

در حال حاضر روش ارتباطی بسیاری از افراد کم شنوا و ناشنوا، زبان گفتاری است و زبان اشاره بلد نیستند. اما تسلط آن‌ها به زبان گفتاری معمولاً کامل نیست و در شرایط سخت شنیداری مانند وجود سرو صدای مزاحم، فاصله یا عدم توانایی استفاده از لب خوانی دچار مشکل می‌شوند.

اگر کم شنوا هستید و تنها زندگی می‌کنید، برگه‌ای تهیه کنید و روی آن بنویسید که بدون کاشت حلزون یا سمعک امکان شنیدن ندارید؛ و یا اینکه اگر دیگران ماسک بزنند شما متوجه گفته هایشان نمی‌شوید. اگر کاشت حلزون دارید بنویسید نمی‌توانند از شما MRI بگیرند.

همچنین هرچیز دیگری لازم است کادر درمان و دیگران برای ارتباط با شما بدانند را ذکر کنید. زیرا کرونا مشکلات تنفسی عمده ایجاد می‌کند و در آن زمان کادر اورژانس و یا در بیمارستان لازم است بدانند چطور با شما ارتباط برقرار کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.