×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چتری برای سه نفر

به گزارش کافه خبر قزوین،همسر کاوه کارمند است وقتی که از سر کار باز می گردد  به اندازه ای خسته است که کمتر با فرزندانش مشغول به بازی می شود چه برسد به اینکه جویای احوال او در زندگی روزمره اش شود از اینرو وقتی مادرش فوت می کند او بی علاقه به آینده تنها تر ازهمیشه به زندگی مشترکش ادامه می دهد.

در این میان، با همه کمبودها و کاستی ها، او که فقط مادرش را تنها زن دلسوز و پشتیبان زندگی اش می دانست که تکیه گاه خوبی برای رنج ها و دغدغه هایش بود را از دست می دهد وهمین موضوع  سبب می شود که زندگی اش مختل شود.

در واپسین روزهای خفگان زندگی اش، در شبکه های اجتماعی با زنی 35 ساله آشنا می شود که به مرور زمان پس از دیدار و گفتگو ها این زن  نه تنها مرحم زخمهایش بلکه  جایگزین همسرش می شود.

خیانت کاوه به چه شکل صورت گرفته است؟؟

آری خیانت او به دو شکل “ذهنی” و “رفتاری” صورت پذیرفته است چرا که  شایان در اولین گام ارتباط گیری مدام در فکر و خیالش به شخص دیگری که در شبکه های اجتماعی آشنا شده اندیشیده و آن قدر آن را ایده آل تصور کرده است که دائم شریک زندگی اش را با آن مقایسه می کند  و در ادامه این روند زندگی مشترکش تا مرز خطر پیش می رود.

  همچنین وی پس از گفتگوهای تلفنی در پس قرارها و دیدارها با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده خیانتش را به شکل ” رفتاری” ادامه داده است.

چرا خیانت؟؟؟

واژه خيانت واژه اي‌ آشنا و شکننده ای است که  بارها و بارها آن را شنيده‌ايد، مرد و یا زنی به همسرش خيانت كرد و دور از چشم اوبا  فرد دیگری ارتباط برقرار کرد در این بین بارها سوالاتی از قبیل اینکه چرا اينگونه شد؟؟؟ چرا قدر همسر خود را ندانست مگر او چه چیزی را کم گذاشته بود که به اینجا رسید در بین آشنایان و اقوام زوجین پیش می آید که برای هیچکدام از این پرسش ها آنان  پاسخی قانع کننده نمی توانند بیایند.

ازدواج اجباری

    از طرف دیگر،اینترنت و ماهواره  زمینه ساز ارتباطات جنسی کلامی شده است که این نوع خیانت از خیانت های جهان امروزی محسوب می شود وعواملی همچون سردی روابط، سرد شدن نسبت به ظاهر یکدیگر، اعتماد به نفس پایین، ازدواج های اجباری و داشتن اختلالات روانی بیشتر به این مهم،دامن می زند.

وقتی پیوند عاطفی زوجین قطع می شود

 به گفته کارشناسان ، در بسياري از موارد خيانت زماني  اتفاق می افتد كه هيچگونه پيوند عاطفي ميان زوجين وجود ندارد و يا اینکه مرد احساس مي‌كند از نظر عاطفي به شخص ديگري غير از همسر خود علاقه  و نیاز پیدا کرده است.

از صحبت كردن و در ميان گذاشتن افكار و علايق خود با شخص دوم لذت مي‌برد و به مرور زمان به این نتیجه می رسد که اوقات فراغت خود را به جاي اين كه با خانواده بگذراند با فرد دیگری تجربه کند.

حق زن بر شوهر

 در اینباره امام صادق (ع) می فرمایند:حق زن بر شوهر علاوه بر تهیه  خوراک  این است که با همسرش خوش رفتار باشد حال اگر مردی هم چنین رفتار کند، وظیفه شرعی خود را در مقابل حقوق همسرش به انجام رسانیده است.

ترفند خیانت به همسر

در دین مبین اسلام خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هرفردی با کیفر و جزای سنگین همراه است  در این بین، باید بر این موضوع تاکید کرد که برخی زوجین از خدا بی خبر، بخاطر اینکه مبحث ” مهریه” را در دادگاه متنفی کنند به همسرشان تهمت ” خیانت” می زنند و با آبرو و شرف همسری که چند سال با او زندگی کرده اند ،با چنین ترفندی به آسانی بازی می کنند.

 همچنین با اشاره به روایات قرآنی و تاکید بر اینکه وقتی افرادی زنان عفیف  خود را به زنا متهم می‌کنند وحتی توانایی آوردن شاهد را ندارند به ۸۰ ضربه تازیانه محکوم می شوند و اسلام آنان  را  “فاسقان”  خوانده است.

 از سوی دیگر،چنین پرونده هایی در دادسرا و دادگاههای عمومی مورد بررسی قرار می گیرد تا با  پیگردهای قانونی حکم آن  را اجرا کند.

توهم خیانت

البته نباید گفت که همیشه در زندگی زوجین فرد دیگری وجود داشته که موجب خیانت شده است بلکه سوء ظن، دوست داشتن زیاد و بدبینی ازعواملی است که فرد را دچار توهم چنین معضلی می کند.

 با اشاره به همه تفاسیرها و مباحثی که در خصوص خیانت  مطرح شده و می شود باید به صراحت  عناصری همچون پایبندی به اصول دین، وفاداری و الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع)  را هگشای افرادی  دانست که باهم در زیر یک سقف زندگی می کنند و یا می خواهند برای آینده خود تصمیم به ازدواج بگیرند.

تفاوت ها را بپذیرید

حضرت فاطمه زهرا(ع) و حضرت امیر المومنین علی(ع) بهترین الگو برای زندگی هستند چرا که این زوج با همه سختی های که در زندگی خویش داشته اند به دور از ظواهر دنیوی با پایداری ایمان  وعمل صالح  پای باورها و عقاید خویش ایستادند و در این راه  فرزندانی همچون سیدالشهدا(ع) را تربیت و پرورش نمودند.

  زوجین بیایند، با زود از کوره در نرفتن آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با کوچکترین مسئله ای، واکنشی علیه زندگی مشترک خود نشان ندهند زیرا همین مسائل کوچک می تواند تاوان چالشهای بزرگ شود در نتیجه  با پذیرفتن تفاوت ها  می توانند با “تفاهم ها” در مسیر خوشبختی از یکدیگر سبقت بگیرند.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.