×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گونه‌های جانوری استان قزوین سرشماری می‌شوند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این باره اظهار کرد: زمان انجام سرشماری انواع گونه‌ها متفاوت است و سرشماری پستانداران علف خوار معمولا در نیمه اول دی و سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در اواخر دی ماه صورت می‌گیرد.

حسن عباس نژاد با اشاره به اینکه کرونا سرشماری گونه‌های جانوری را هم با مشکلاتی رو به رو کرده است، افزود: آگاهی از وضعیت جمعیت انواع گونه‌های جانوی اساس برنامه ریزی و مدیریت حیات وحش محسوب می‌شود و باید به صورت سالانه این سرشماری انجام شود.

این مسئول بیان کرد: سرشماری گونه‌های جانوری بسیار اهمیت دارد و خلاء آماری یک سال به تحلیل روند لطمه می‌زند، به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی مناسب و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری بیماری کرونا این کار صورت گیرد.

عباس نژاد اضافه کرد: برنامه سرشماری امسال در هفت منطقه و در هفت روز کاری با حضور ۱۹۰ نفر روز و پیمایش میدانی کارشناسان و محیط بانان و حضور علاقه‌مندان و جوامع محلی انجام خواهد شد.

به گفته وی،براساس آمار و مشاهده‌های میدانی محیط بانان به نظر می‌رسد وضعیت جمعیت پسانداران علفخوار در مناطق حفاظت شده و شکار و تیر اندازی ممنوع استان در سال جاری مطلوب باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: این اداره کل برای حفاظت از این گونه‌های جانوری برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده است و تمام تلاش خود را می‌کند تا این گونه‌ها از بلایای طبیعی و انسانی محفوظ بمانند.

گفتنی است،استان قزوین سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.