×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخگویی روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین به خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان عدم پذیرش معتادین متجاهر خانم در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین؛روابط عمومی اداره کل بهزیستی قزوین در پی متن منتشر شده در فضای مجازی در پذیرش بیماران معتادین خانم استان قزوین پاسخ خود را به اصحاب رسانه استان ارسال کرد که متن آن به این شرح است؛

در راستای حمایت از درمان این بیماران با رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیری از کرونا ویروس از تاریخ ۹۹/۳/۲۳ در سطح استان آغاز شده است.

طبق مفاد ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور به دلیل اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین طی کردن ۱۴ روز قرنطینه برای بیماران لازم است مراکز اقدام به پذیرش ۵۰٪ ظرفیت نمایند و امکان پذیرش ۱۰۰٪ ظرفیت به لحاظ پیشگیری از انتقال ویروس کرونا وجود ندارد.

طی هماهنگی های صورت پذیرفته با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، دادگستری ، علوم پزشکی و نیروی انتظامی ظرفیت مراکز احصا و زمانبندی منظمی برای پذیرش بیماران تمایلی یا ماده ۱۵ و وهمچنین بیماران متجاهر یا ماده ۱۶صورت گرفته است.

در حال حاضر بایستی بیماران ضمن بررسیهای بالینی و اخذ گواهی سلامت کرونا با شرایطی که در مراکز قرنطینه فراهم شده است ۱۴ روز دوره اولیه را سپری نموده و پس از اطمینان از وضعیت بیمار و عدم ابتلا به کرونا ، وارد مراکز اقامتی و کمپ ها شوند.

از خردادماه سالجاری تا پایان شهریور ۵۹۰ بیمار در مراکز پذیرش شده همچنین در حال حاضر ۲۹۲ بیمار در مراکز اقامت دارند.

۱۳ مرکز ترک اعتیاد با مجوز سازمان بهزیستی استان ارائه این خدمت را در دستور کار دارند که ۱۲ مرکز متعلق به مردان و یک مرکز متعلق به زنان است.

ادارات بهزیستی شهرستانهای تابعه هماهنگی لازم را جهت پذیرش بیماران به عمل می آورند.

گفتنی است، پذیرش بیمار بدون تاییدیه سلامت کرونا و بدون مجوزهای قانونی در مراکز شبانه روزی خلاف پروتکلهای وزرات بهداشت بوده و پذیرشها با استقرار تیم غربالگر و با دستور قضایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد در مراکز صورت می پذیرد در موارد حاد و بحرانی با هماهنگی قبلی با ادارات بهزیستی شهرستانهای تابعه این زیرساخت بایستی هماهنگ گردد در غیر این صورت مرکز مجاز به پذیرش نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.