×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حماسه‌ای دیگر در خرداد پُرحادثه

محمد کشاورز، رئیس بسیج رسانه استان قزوین، در یادداشتی که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) نوشته و آن را در اختیار کافه خبر قزوین قرار داده است می‌نویسد: خرداد، ماهی است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران پر از حوادث تأثیرگذار و جریان ساز در تاریخ چهل و اندی ساله انقلاب است. فتح خرمشهر، فتح قله‌های امنیت و اقتدار نظام در انتخابات مختلف، قیام خونین ۱۵ خرداد و سالروز ارتحال بنیان‌گذار بزرگ و محبوب انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را می‌توان از مهم‌ترین رویدادهای آن دانست.

در سالروز رحلت جان‌سوز بزرگ مردی هستیم که یک شخصیت کامل، باعظمت، جامع‌الاطراف، برجسته و ممتاز بود. امام (ره) به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی «مؤمنِ متعبد انقلابی» بود. او مؤمن به خدا، به مردم، به هدف و به راهی بود که وی را به این هدف می‌رساند.

کار بزرگی که امام بزرگوار انجام داد، ایجاد یک حکومت و نظامی بر اساس اسلام بود که نه تنها در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی‌سابقه است.

از آغاز انقلاب تاکنون، یکی از اهداف شوم و پلیدی که همواره مورد توجه استکبار جهانی و نوکران خارجی و داخلی آن‌ها بوده است دور کردن مردم از صحنه‌های انقلاب و گسستن پیوندهای پولادین آنان با آرمان‌های اجتماعی ـ سیاسی اسلام است که در راه تحقق آن به انواع حیله‌ها و ترفندهای گوناگون متوسل شده‌اند.

امام راحل در فرمایشات مختلف خود این موضوع را مطرح و به مردم گوشزد می‌کردند. ایشان همواره این اعجاز بزرگ قرن و پیروزی بی‌نظیر یعنی جمهوری اسلامی را محتاج به حفظ و نگهبانی می‌دانستند و از مردم انقلابی می‌خواستند که برای حفظ اسلام، انقلاب و نگهبانی از ثمرات آن و پاس خون شهیدان، از خود صبر و بردباری انقلابی نشان دهند و به تبلیغات غرض آلود دشمنان انقلاب و اسلام که با تمام وجود کوشش می‌کنند تا مردم را از انقلاب و جمهوری اسلامی نگران و دلسرد کنند، گوش فرا ندهند.

آن عارف بالله و مؤمن متعبد که دل در گروه هدایت و حمایت حضرت باری‌تعالی داشت، چون مقصد را الهی می‌دید مردم را به تحمل مشکلات و مقابله با دسیسه‌های دشمنان فرامی‌خواند و می‌فرمود: «هر چه تبلیغات دنیا و شیاطین دنیا بر ضد شما می‌گویند، دلیل بر قدرت شماست…قوی باشید! برومند باشید! و از هیاهوی دنیا هیچ‌وقت به خودتان هراس راه ندهید.»

امام خمینی (ره) به ملت عزیز ایران توصیه می‌کرد نعمتی که با جهاد عظیم خودشان و خون جوانان برومندشان به دست آورده‌اند را همچون عزیزترین امور قدرش را بدانند و از آن حفاظت و پاسداری کنند.

بدون شک یکی از پایه‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون مجاهدان زیادی از فرزندان ملت بوده، انتخابات است و قطعاً حضور و مشارکت گسترده ملت در آن باعث حفاظت و پاسداری از این نعمت بزرگ است.

انتخابات نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» است. متأسفانه در کشور ما مشکلات و گرفتاری‌هایی به وجود آمده است که برخی از آن‌ها ناشی از تحریم‌ها و علت برخی دیگر هم کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری برخی مدیران اجرایی است؛ اما با وجود این مشکلات، همه ما به دلیل آنکه در انتخابات، موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، باید به میدان بیاییم، چراکه انتخابات فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور و نمایش قدرتی علیه دشمنان زبون و زیاده‌خواه ماست.

یکی از آخرین وصیت‌های امام بزرگوار به ملت شریف این مسئله بود که در تمام انتخاب، چه انتخابات رئیس‌جمهوری و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان… در صحنه باشند، چراکه همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام هستند؛ ایشان حتی عدم حضور و مسامحه در انتخابات را در رأس گناهان کبیره دانسته‌اند.

حال که دشمنان قسم خورده خارجی و مزدوران زخم خورده داخلی آن‌ها با تبلیغات منفی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، سعی در بی‌رونق کردن جلوه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستند، عزممان را جزم خواهیم کرد و علیرغم برخی گله‌ها از مدیران بی‌تدبیر به خاطر پاسداشت و حفظ انقلاب اسلامی که میراث امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب است و به تبعیت از رهبر معظم و همچنین به خاطر آینده خود و فرزندانمان و پیشرفت کشور عزیزمان همه با هم حماسه‌ای ماندگار در خردادی دیگر خلق خواهیم کرد. هرکسی که ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد؛ و با انتخاب فردی شایسته و اصلح نگذارد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

این نوشتار را با جمله‌ای از امام عزیزمان به پایان می‌برم: «به یاری خداوند متعال، ملت شریف ایران با حضور گسترده خود انتخابات را در موعد مقرر و با قدرت و قاطعیت برگزار می‌کنند؛ و مطمئناً در زیر موشک و بمب هم اگر قرار بگیرند، به پای صندوق‌ها می‌روند و به تکلیف شرعی و الهی خود عمل خواهند نمود. و اینجانب تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنم…»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.