×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزمایش داروی کرونا روی ۲ هزار داوطلب قزوینی

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین اظهار کرد: اگر چه این دارو تاکنون روی بیماران نتیجه مثبت داده است، اما سازمان بهداشت جهانی ۱۱ فروردین اعلام کرد که هنوز این دارو را تایید نکرده و، چون این دارو به عنوان ضد ویروس شناخته می‌شود، باید تحقیقات بیشتری روی آن انجام شود.

پیمان نامدار، با بیان اینکه داروی ایورمکتین تا زمانی که دستور کشوری نداشته باشد هرگز در مراکز درمانی قابل استفاده نخواهد بود،افزود: اگر کسی به داروی ایورمکتین حساسیت نشان دهد قصور پزشکی شمرده می‌شود و این دارو برای استفاده در مراکز درمانی نیازمند دستورات پزشکی است.

این مسئول تصریح کرد: فعلاً تجویز داروی ایورمکتین در قزوین منعی ندارد و هم اکنون داروخانه‌هایی از جمله در بیمارستان ولایت و بوعلی این دارو را عرضه می‌کنند، اما آیورمکتین در مرحله تحقیق است و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرونا فعلاً نمی‌توانند بدون تأییدات پزشکی و دستورات ستاد مقابله با کرونا از آن استفاده کنند.

نامدار با بیان اینکه فعلا پیشگیری بهترین راه برای مقابله با کروناست، افزود: ایجاد عفونت‌های مجدد در بیماران بهبود یافته کرونا نشان می‌دهد که امکان ابتلای ویروس جهش یافته کرونا در این افراد وجود دارد و افرادی که قبلا نیز از شر این بیماری خلاص شده‌اند، باید همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست سریع کرونا در استان قزوین انجام می‌شود،اضافه کرد: این تست‌ها بسته به تعداد و نیاز مراکز طرح شهید سلیمانی و غربالگری باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین با بیان اینکه رستوران‌ها از مکان‌های پرخطر به شمار می‌روند، خواستار شد: به همه اصناف تاکید کردیم که تالار‌های پذیرایی باید کاملا بسته شوند و رستوران‌ها همه غذای بیرون بر ارائه کنند.

گفتنی است،آیورمکتین پیش ازاین به عنوان عنوان به دارویی برای درمان عفونت‌های انگلی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.