×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سونامی کرونا در کمین استان قزوین/ افزایش 50 درصدی بستری بیماران کرونایی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین، منوچهر حبیبی در هفتادمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر ۱۴ فروردین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: افزایش فروش آجیل و شیرینی در اواخر اسفند نشان‌دهنده افزایش میهمانی‌های ایام نوروز است به بیان دیگر،تعطیلات نوروزی زمینه‌ساز موج چهارم کرونا شده است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهرستان و هیچ فردی در امان نیست افزود: در حال حاضر رنگ بندی شهر‌ها به صورت روزانه در حال تغییر است و افزایش ۵۰ درصدی بستری‌ها از ۲۰۰ نفر به ۳۰۰ بیمار در هفته و افزایش ۵ برابری بیماران سرپایی بیانگر این مطلب است که اگر این وضعیت کنترل نشود، روز‌های سختی را پیش رو خواهیم داشت.

این مسئول از در راه بودن یک سونامی کرونایی در استان خبرداد و توضیح داد: با توجه به اینکه همه شهرستان های قزوین درگیر این بیماری هستند، فرمانداران نباید از فرماندار شهرستان دیگر انتظار کمک داشته باشند در نتیجه همه فرمانداران می بایست با استفاده از ظرفیت و امکانات خود،اقدامات لازم را در مهار کرونا به عمل آورند.

وی بیان کرد: تعطیلی و دورکاری نیز در اداره ها اعمال نخواهد شد و از مدیران انتظار می رود که به صورت جدی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و اگر هرکارمندی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکند به تخلفات اداری معرفی شود.

قرار گیری بیمارستانهای استان در حالت “آماده باش”

این مسئول یادآورشد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لازم است چند نقشه برای تامین نیاز‌ها در شرایط بحرانی طراحی کنند و در «پلن B» تعداد ۶۰۰ تخت بیمارستانی و در «پلن C» تعداد ۸۰۰ تخت آماده کنند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی،با محدود شدن عمل‌های جراحی غیر ضروری و اختیاری همه ظرفیت‌ها برای بیماران کرونایی آماده شود و بیمارستان تامین اجتماعی تا ۳۰ درصد و بیمارستان‌های خصوصی تا ۱۵ درصد تخت‌های خود را در اختیار بیماران کرونا قرار خواهند داد.

جریمه 18 هزار خودرو در کنترل تردد شبانه در قزوین

حبیبی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی باید تعطیل شود افزود: اگرچه ماه رمضان بسیار نزدیک است ولیکن برخی افراد تمایل دارند تا مراسم عروسی برگزار کنند اما با توجه به شرایط موجود هیچ‌کدام از تالارهای پذیرایی امکان ارائه خدمات ندارند و با متخلفین برخورد خواهد شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان خواستار شد: رسانه‌ها می بایست ضمن اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بحرانی استان قزوین، مردم را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، کنترل تردد‌ها به ویژه در شب توصیه کنند زیرا تردد شبانه به ویژه ساعت ۱۰ شب به بعد در کاهش بیماران کرونایی تاثیرگذار بوده است و در این ایام ۱۸ هزار خودرو جریمه شدند در نتیجه، این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.