×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه تسهیلات کم بهره به سینماداران در ایام کرونایی

به گزارش کافه خبر قزوین،سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از ارائه تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد برای التیام آسیب‌های کرونایی به سینماداران خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم که بتوانیم ضرر و زیان در همه حوزه‌های هنری و سینمایی را پوشش دهیم و خدمات گسترده‌تری را به فعالین این حوزه ارائه دهیم.

امیر ملاحسنی اظهار کرد: در گام اول وام‌هایی برای سینما داران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است و مبلغ آن با توجه به تعداد بیمه شدگان توسط سینما‌ها متفاوت بوده و سینما‌هایی که مایل بوده‌اند این وام با نرخ سود ۴ درصد را دریافت کرده‌اند همچنین کمک‌هایی هم خود اتحادیه و اصناف سینمایی کشور نسبت به سینما‌های خصوصی انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: در خصوص آغاز به کار سینما‌های استان قزوین با عبور از شرایط قرمز کرونایی افزود: در حال حاضر در استان قزوین ۲ سینمای ثابت مهتاب با ۲ سالن ۲۰۰ و ۹۰ نفره و سینما بهمن با ۲ سالن ۲۰۰ و ۶۰ نفره و نیز ۲ سالن سیار در تاکستان و آبیک ارائه خدمت می‌نمایند.

این مسئول اضافه کرد: سینما‌های استان با رعایت دقیق کلیه دستور العمل‌های بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن سالن پس از برگزاری هر سانس و استفاده الزامی از ماسک توسط مراجعان و کارکنان سینما‌ها و با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت خود را از سرگیری کرده‌اند.

ملاحسنی با اشاره به آسیب‌هایی که سینماداران به واسطه قرنطینه و تعطیلی طولانی مدت متحمل شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به دستور ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا خسارت به مشاغلی که تجمع در آن‌ها اتفاق می‌افتد یک امر ناگزیر بوده است.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خصوص با فعالیت سالن‌های تئاتر افزود: با توجه به شرایط کرونایی استان سالن‌های تئاتر هم می‌توانند به شرط فروش اینترنتی بلیط با ظرفیت ۵۰ درصد، کار‌هایی که بازبینی شده‌اند را به روی صحنه ببرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.