×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بانوان قزوینی یکدلانه در اهدا خون پیشروی کردند

به گزارش کافه خبر قزوین،سرپرست اداره کل انتقال خون استان قزوین در نشست کمیته استانی انتقال خون استان قزوین، اظهار کرد: با حضور پررنگ بانوان برای اهدای خون در ماه‌های اخیر به واسطه فراخوان‌ها،  پویش‌ها و دعوت‌های انجام شده، درصد اهدای خون بانوان از ۶.۱ درصد در مدت مشابه قبل به ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

مریم مدرسی با بیان اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید مشارکت آنها در اهدای خون برای نجات جان بیماران افزایش یابد،افزود: تلاش داریم تا فرهنگ اهدای خون را در میان بانوان افزایش دهیم که در صورت تحقق این مهم، ذخایر خونی قابل توجهی برای کمک به بیماران خواهیم داشت.

وی همچنین به آمار اهدای خون سال قبل اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۵۸ هزار و ۲۰۴ بار مراجعه برای اهدای خون در استان داشتیم که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۱ مورد واجد شرایط اهدا بودند و از آنها خون‌گیری شد که معادل ۷۴ درصد مراجعه کنندگان بود.

به گفته این مسئول، براساس این آمار، شاخص اهدای خون در استان قزوین به ازای هر هزار نفر ۲۹ نفر بوده است.

مدرسی از رشد ۲ درصدی آمار اهدای خون مراجعه کنندگان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال نیز ۳۰ هزار و ۳۴۷ نفر برای خون گیری به مراکز اهدا در استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۷۶ درصد موفق به اهدا شدند.

 سرپرست اداره کل انتقال خون استان بیان کرد: با وجود کاهش مراجعات برای اهدای خون به دلیل شرایط کرونا، با تمهیدات اندیشده شده نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان به خون و فرآورده‌های خونی تأمین شده است.

مدرسی اضافه کرد: درصد اهدا کنندگان مستمر نیز امسال نسبت به سال قبل کاهش یافته که دلیل آن افزایش خون دهندگان بار اولی است که در پی فراخوان‌ها و پویش‌ها اقدام به اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به ارسال ۱۵ هزار و ۵۵۷ واحد خونی به مراکز درمانی استان در سال جاری و افزایش آمارها در این خصوص نسبت به سال قبل،  اظهار داشت: اولویت نخست ما تأمین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان و در مرحله بعد ارسال خون مورد نیاز به سایر استان‌ها است.

این مسئول با اشاره به تشکیل شبکه ملی خون رسانی،افزود: در همین راستا هر استان معین چندین استان تعیین شده و اگر استانی به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند باشد و نتواند از داخل استان آن را تأمین کند، می‌تواند از استان‌های معین خود تقاضای کمک کند.

در ادامه این نشست در مورد نظارت بر مصرف بهینه خون و برنامه مراکز درمانی در این خصوص، کاهش ضایعات خونی، عوارض خون و مدیریت آن در مراکز درمانی بحث و گفت و گو شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.