×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با شکنندگان قرنطینه برخورد قانونی شود/طرح شهید قاسم سلیمانی مقطعی نیست

به گزارش کافه خبر قزوین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که عصر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: روند بستری و فوت بیماری کرونا در استان در هفته گذشته به صورت سینوسی است چرا که ابتلا در برخی نقاط و کاهش پیدا کرده استو

پیما نامدارافزود: میزان بستری‌ها در گذشته روزانه ۱۰۰ نفر بود که طی هفته اخیر با کاهش روبرو بوده است، ضمن اینکه در روز گذشته ای تعداد به ۴۵ نفررسیده است و در مجموع تعداد کل بستری‌ها از ۵۰۸ بیمار به ۴۴۷ بیمار کاهش یافته است.

به گفته وی،تعداد بستری‌های موجود در بیمارستان‌های دانشگاهی ۳۳۴ نفر، بیمارستان‌های تامین اجتماعی۸۳ نفر و بیمارستان‌های خصوصی۳۰ نفر بیمار کرونایی است.

رئیس علوم پزشکی قزوین با اشاره به طرح محله‌محور شهید قاسم سلیمانی افزود:این طرح در ۲۶۷ محله آغاز شده است و چون فقط مختص این دوهفته نیست،نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز منتخب دارای تیم مراقبت در منزل، ۱۰۸ تیم مراقبتی، ۴۰ تیم نظارتی و ۶۵ تیم حمایتی در این طرح فعالیت دارند.

نامدار با بیان اینکه۹ هزار تست سریع در مرحله اول اجرای طرح در استان توزیع شده است تاکید کرد: طبق این طرح، شایسته است افراد دارای تست مثبت در منزل شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: کسانی پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند متخلف محسوب می شوند که باید از سوی ستاد کرونا طبق مصوبه ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به دادستانی‌ها ارجاع و معرفی شوند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون در این طرح، ۷۰۸ مورد کرونای مثبت در یک هفته در استان شناسایی شده اند افزود: در مدت اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد ۷۰۸ مورد بیماران قطعی مثبت شناسایی،۲۸۳ مورد قرنطینه معکوس و هزار و ۴۳۸مورد خانواده آسیب پذیر مورد حمایت قرار گرفتند و ۴۲۷ نفر هم از کمک مالی بهره‌مند شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.