×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ذخایر خون استان، کاهش یافته است/سازمان انتقال خون نیازمند مشارکت و همدلی شهروندان قزوینی است

مدیر کل سازمان انتقال خون استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه‌ گروه‌های خونی A  و O نیاز است ومراکز انتقال خون با شیوع بیماری کرونا پیرو دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع ویروس، همه تدابیر بهداشتی لازم را اعمال می‌کنند.

مهدی اکبری افزود: فرایند انتقال خون از بدو شیوع بیماری کرونا براساس فرآیندهای پیشگیرانه همچون تب‌سنجی با دستگاه‌های لیزری و اهدای ماسک صورت می‌گیرد؛ همچنین اهداکنندگان بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت می‌توانند خون اهدا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهداکنندگان پیش از اهدای خون به دقت معاینه می‌شوند، اظهار کرد: همه فاکتورهای خطر احتمالی که ممکن است در فرد اهداکننده وجود داشته باشد، بررسی می‌شود؛ در عین حال به اهداکننده نیز تذکر داده می‌شود در صورت بروز هر نوع علائم بیماری پس از اهدا، موارد را حتما به سازمان انتقال خون اعلام کند تا خون فرد از چرخه مصرف خارج شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه امکان ذخیره‌سازی خون وجود ندارد، گفت: هر کیسه خون را تا یک ماه و هر کیسه پلاکت را تنها تا ۳ روز می‌توان نگهداری کرد و نیاز به خون و فرآورده‌های آن هرگز برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان باید کارت ملی به همراه داشته باشند، افزود: حداقل سن قابل قبول برای کسانی که برای اولین بار خون اهدا می کنند ۱۸ سال تمام و حداکثر تا ۶۰ سال و برای اهداکنندگان میتمر ۶۵ سال است‌.

به گفته وی،در حال حاضر این سازمان بیش از پیش به مشارکت و همدلی و انسان دوستی شهروندان نیاز دارد و نباید شرایط به وجود آمده مانع کمرنگ شدن اهدای خون که اهدای زندگی به فرد دیگر است شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.