×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشنامه خوانی مجازی «یکه خوانی» در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین، به مناسبت ایام دهه فجر، جشنواره استانی نمایشنامه خوانی مجازی طنز “یکه خوانی”  برای معرفی توانمندی‌های نمایشگران طنز پرداز استان در بستر پخش زنده «ایسنتاگرام» برای اجرا‌های یک تنه (تک پرسوناژ) پیش بینی شده است.

این جشنواره با هدف ایجاد فضای با نشاط و همدلی میان هنرمندان، بازآفرینی آثار طنز آورانی چون: عبید زاکانی و علی اکبر دهخدا، شناسایی و پرورش هنرمندان طنز پرداز با محوریت: پرداختن به حکایت‌های شیرین پارسی به ویژه آثار عبید و دهخدا، بهره گیری از شیوه‌های نمایش‌های ایرانی، رویکرد طنازانه به آسیب‌های اجتماعی، نگاه خلاقانه به نمایشنامه‌های طنز فاخر نمایشنامه نویسان ایرانی، توجه به کارکرد طنز در پرورش اخلاق و منش انسانی، همچنین کارکرد طنز در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس، برگزار می‌شود.

برای شرایط شرکت در این جشنواره، نمایشنامه‌ها باید بر اساس یک اجرای پانزده دقیقه‌ای ارائه شوند، آثار پیشنهادی می‌تواند یک نمایشنامه کوتاه پانزده دقیقه‌ای و یا بخشی معنا دار از یک نمایشنامه بلند باشد، نمایشنامه پیشنهادی می‌تواند تک پرسوناژ یا با چند شخصیت باشد که توسط یک نفر اجرا می‌شود، نام نویسی و ارسال نمایشنامه‌ها بصورت اینترنتی است و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با فرمت pdf به همراه مشخصات مندرج در فرم جشنواره در نرم افزار پیام رسان شبکه اجتماعی به شماره دبیرخانه بفرستند، خوانشگران فیلم اجرای خود را در پیام رسان شبکه اجتماعی به شماره دبیرخانه ارسال کنند، گام بازبینی نمایشنامه‌های پذیرفته شده نیز با ارسال فیلم موبایلی از اجرا‌ها ارزیابی می‌شود، خوانشگران می‌توانند از همه ابزار‌های خلاقانه برای جذابیت اجرا استفاده کنند، فیلم‌ها بصورت افقی و بدون لرزش و با کیفیت خوب گرفته شوند.

اجرا‌های این جشنواره در بستر پخش زنده شبکه اجتماعی انجام می‌شود و خوانشگران باید اجرای خود را پیرو جدول جشنواره در برابر دوربین (خود) انجام دهند.

هنرمندان استان نیز با پیوستن به این صفحه در ساعت اعلام شده برابر جدول جشنواره می‌توانند با گوشی همراه (همزمان با داوران جشنواره) به تماشای اجرا‌های زنده بنشینند.

درخواست شرکت در جشنواره به منزله پذیرفتن تمامی قوانین جشنواره است و بدین وسیله دبیرخانه جشنواره می‌تواند از محتوای آثار در فضای مجازی بهره گیری کند.

آخرین زمان ارسال نمایشنامه یکم دیماه، بازخوانی و اعلام آثار پذیرفته شده؛ ۷ دیماه ۹۹، زمان ارسال فیلم اجرا؛ ۲۶ دیماه، بازبینی و اعلام آثار پذیرفته شده؛ یکم بهمن، اجرای جشنواره؛ ۱۲ تا ۲۲ بهمن است.

علاوه بر آنکه به آثار راه یافته کمک هزینه اجرا پرداخت می‌شود به نفرات برگزیده به ترتیب: پانزده، ده و پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.

آدرس دبیرخانه؛ قزوین، بلوار مدرس جنوبی، جنب سینما بهمن حوزه هنری استان قزوین، شماره همراه ۰۹۳۸۸۷۳۳۲۴۶ صفحه جشنواره در اینستاگرام: yeke_khani@ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.