×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت بیش از ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر قزوین/راه اندازی دبیر خانه نشان ملی دبیر سیاقی و جایزه ملی عارف در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی به اصحاب فرهنگ و هنر در مرحله اول ۲۴ میلیارد تومان و در مرحله دوم دو نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

محمدحسین اسماعیلی افزود: ثبت نام همچنان در مرحله دوم برای دریافت تسهیلات ادامه دارد. اسماعیلی اضافه کرد: قرار است از طریق صندوق کار آفرینی هم دو و نیم میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به هنرمندان پرداخت شود.

این مسئول در ادامه از صدور هزار و ۱۰۰ هنر کارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: قرار است از این پس کمک‌های این صندوق به اعضا از طریق هنر کارت انجام شود.

به گفاه اسماعیلی، در مرحله اول از طریق این کارت‌ها یک و نیم میلیون تومان بلاعوض به هر عضو صندوق پرداخت شد.

راه اندازی دبیر خانه نشان ملی دبیر سیاقی و جایزه ملی عارف در قزوین

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: معرفی مفاخر استان و ایجاد جریان‌های فرهنگی از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌های نشان ملی دبیر سیاقی و جایزه ملی عارف بود که مصوب شده تا این دو برنامه هر ساله به میزبانی قزوین استمرار داشته باشد.

اسماعیلی افزود: استان قزوین در رشته خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد، اما ما به دنبال همسان سازی و برقراری عدالت در همه رشته‌های هنری هستیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین در رشته‌های مختلف ظرفیت‌های زیادی دارد که موفقیت هنرمندان قزوینی در جشنواره تئاتر و تجسمی فجر نمونه ان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موازی کاری را یکی از آفت‌های حوز ه فرهنگ و هنر دانست و گفت: امسال شاهد هم افزایی بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر بودیم که تقویت شورای فرهنگ عمومی، تشکیل شورای عالی فرهنگ و هنر، شورای قرآنی و فضای مجازی نمونه آن است.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه فرهنگی استان گفت: مرحله اول این سند امسال محقق شد و قرار است فردا در شورای فرهنگ و عمومی رونمایی شود و مرحله دوم این سند سال آینده محقق می‌شود.

اسماعیلی درباره راه اندازی رصد خانه فرهنگی اجتماعی و اندازه گیری سرمایه‌های اجتماعی خبر داد: با اجرای این برنامه، می‌توان یک ارزیابی از وضعیت موجود استان از لحاظ فرهنگ و اجتماعی داشت و در این زمینه برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به کمبود زیر ساخت‌های فرهنگی در استان گفت: برای جبران این کمبودها، نگارخانه تخصصی ارشاد راه اندازی شد و قرار است دو پلاتوی تخصصی تئاتر آبیک و قزوین هم تا خرداد ماه افتتاح شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره پردیس سینمایی محمدیه هم گفت: مشکلات این طرح نیز رفع شده است.

اسماعیلی ادامه داد: برای تسریع دو طرح کتابخانه مرکزی قزوین و تالار فرهنگ و هنر قزوین هم به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی با اشاره به حمایت از کتابفروشی‌ها هم اضافه کرد: در طرح‌های فصلی به کتابفروشی‌های یارانه تعلق می‌گیرد به طوری که در طرح زمستانه ۲۵ درصد از ۲۰۰ میلیون تومان خرید شهروندان به کتابفروشان تعلق گرفت.

اسماعیلی در ادامه از راه اندازی نمایشگاه دائمی مجازی کتاب در سال آینده خبر داد.

وی، توسعه انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان، برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره فیلم‌های مستند یادگار، توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و راه اندازی ۴۰ کانون فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال آینده بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راه اندازی دو گذر فرهنگ و هنری در اردیبهشت سال آینده برای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: در این طرح کسب و کارها و بازارچه‌های فرهنگ و هنری راه اندازی می‌شود.

اسماعیلی درباره کسب و کارهای اینترنتی یا دانش بنیان در حوزه فرهنگ و هنرتوضیح داد: مرکز رشد فرهنگ و هنر برای این طرح راه اندازی می‌شود و قرار است فضایی در سعد السلطنه برای آن در نظر گرفته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.