×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخشش نویسنده قزوینی در سومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی هشت نوشت

نویسنده قزوینی در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار کرد: دفاع مقدس معدنی است که گنج‌های بسیاری از آن می‌توان استخراج کرد و یکی از تاثیرگذارترین مواردی که می‌تواند ظرفیت‌های دفاع مقدس را به نسل جدید معرفی کند توجه به مقوله فیلم است،بنا براین، نمی‌توان از تاثیر یک فیلم بر جامعه غفلت کرد و آن را نادیده گرفت.

لیلا روغنگیر قزوینی افزود:از مجموع ۳۰ فیلم‌نامه‌ای که به بخش اصلی این جشنواره راه یافت، ۸ فیلم نامه برتر در هفته دفاع مقدس معرفی شده اند که اثر من نیز با عنوان “قراری که بین ما ماند” رتبه سوم را کسب کرد.

برگزیده سومین جشنواره فیلمنانویسی “هشت نوشت” بیان کرد: خواندن کتاب و بعد هم نوشتن، بخش بزرگی از زندگی من است،در نتیجه خواندن برخی کتابها منبع مهمی جهت اقتباس می شوند فیلمنامه ” قراری که بین ما ماند” با اقتباس از کتاب” یادت باشد” و برداشتی آزاد از زندگی مدافع حرم حمید سیاهکال مرادی نوشته شده است که به زودی توسط سینمای جوان قم ساخته خواهد شد.

به گفته روغنگیر،این فیلمنامه روایتگر دو عاشق است که پای قول و قرار خود می مانند.

این هنرمند قزوینی بیان کرد:هشت فیلمنامه های منتخب نیز در این جشنواره،در قالب کتاب پس از انتشار در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرند تا زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم آورند.

برگزیده شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی

وی با بیان اینکه حضور در جشنواره رضوی سبب تعمق بیشتر در سیره زندگی و شخصیت امام رضا(ع) می شود،عنوان کرد: با فکر کردن به موضوعاتی همچون زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) دریچه جدیدی رو به زندگی انسان باز می شود که تأثیر بسزایی بر دیدگاه انسان می گذارد.

این نویسنده جوان قزوینی که در دوره های گذشته جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی شرکت کرده با اشاره به اینکه غرق شدن در زندگی روزمره ما را از خودمان دور کرده است، توضیح داد: همواره نگاه کردن به موضوعات جشنواره ای سبب جبهه گیری برخی از نویسندگان می شود و متأسفانه تمایل چندانی برای شرکت در جشنواره های موضوعی در بین آن ها دیده نمی شود، زیرا آن ها اعتقاد دارند که افکارشان محدود می شود، اما به نظر بنده باید موضوعات جشنواره را برای خود کرد، وقتی پای هنر در میان باشد یک معنی پیدا می کند و آن توانستن است ونویسندگان وهنرمندان می توانند با صرف فعل “خواستن” فرهنگ رضوی را در جامعه گشترش دهند.

روغنگیر با بیان اینکه در سال 88 نفر اول در بخش فیلمنامه نویسی بلند شده است، تصریح کرد: در جشنواره رضوی سال 87 در بخش فیلمنامه نویسی بلند شایسته تقدیر شدم که دوره بعد یعنی سال 88 مقام نخست همین بخش نیزکسب کردم، در سال 91 نیز در بخش نمایشنامه نویسی حضور د اشتم که توانستم مقام سوم را به خود اختصاص دهم.

وی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره داستان نویسی رضوی در بوشهر برگزار و نفرات برگزیده آن نیز اعلام شدند،افزود: در این جشنواره داستان کوتاه ام،با عنوان “آقا زعفران مثقالی چند؟” در بین تعداد 350 اثر موفق به رتبه دوم شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.