×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرونده های معوق دادگستری قزوین ۹۰درصد کاهش داشته است/دستگاه قضائی با تجاوزگران به میراث فرهنگی و تاریخی برخورد می‌کند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای صدور دستورالعمل کاهش پرونده‌های معوق از سوی ریاست معظم قوه قضائیه تا کنون دادگستری استان موفق شد از ۱۲۹۱۰ پرونده به بیش از ۱۱۵۰۰ پرونده رسیدگی و نسبت به آن تعیین تکلیف نموده و شاهد کاهش ۹۰ درصدی این پرونده‌ها هستیم.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: در حال حاضر تنها ۱۳۱۸ پرونده مسن و معوق در دادگستری استان موجود می‌باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری استان قزوین،این مقام ارشد قضایی همچنین با بیان اینکه امروز بسیاری از آثار فرهنگی استان مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: امروزه حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از آسیب به آن به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح است.

به گفته وی، ۱۳۰۰ اثر فرهنگی در استان قزوین ثبت شده است که بسیاری از آن‌ها مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند.

این مسئول افزود: برخی از افراد سودجو با کسب مجوز اکتشاف معدن و فعالیت اقتصادی، به میراث فرهنگی موجود در استان تعرض می‌کنند.

قدرتی تأکید کرد: از سال گذشته گزارش‌های متعددی در خصوص حفاری‌های غیرمجاز در استان قزوین به دادگستری ارسال شده است که با هماهنگی میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد شد.

این مقام ارشد قضائی استان توضیح داد: به منظور صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از تضییع آن مطلع هستند، می‌توانند همراه با مستندات از طریق سامانه سجام این عمل مجرمانه را به اطلاع دستگاه قضائی برسانند. تا از این طریق احیای حقوق عامه با سرعت بیشتری محقق گردد.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی با تجاوزگران به میراث فرهنگی و تاریخی با قاطعیت و شدت برخورد می‌کند چرا که آسیب و خسارت در این عرصه قابل جبران نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.