×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پویش نذر سلامت سبب توسعه فرهنگ سلامتی می شود/ نذر سلامت برکاتی عام المنفعه و ماندگار دارد

به گزارش کافه خبر قزوین،ناهید هدایتی؛در شرایطی که کرونا بر همه کشورهای جهان سایه افکنده است مردم ایران نیز بی نصیب از این بحران نیستند و در کنار ابتلای هزاران نفر به این بیماری، از تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا نیز در رنج هستند.

شرایط نابسامان اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا مزید بر علت شده تا کارگران فصلی و روزمزد، دستفروش‌ها و بسیاری از دیگر مشاغل روز که درآمد فوق العاده پایین تری نسبت به سایر شغل های جامعه دارند شرایط سخت و اسف ‌باری را سپری کنند.

وضعیت اقتصادی ناشی از این بحران، بسیاری از مشاغل سطح پایین جامعه را با بیکاری و یا بیماری روبرو کرده که در نتیجه آن این قشر نه تنها از پس هزینه اولیه زندگی بلکه از درمان نیز نسبت به سایر افراد جامعه جا مانده و ضربات تلخی خورده اند.

به همین ترتیب، “پویش نذر سلامت” برای اولین بار همزمان با سراسر کشور، با همکاری ارگان ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط در قزوین راه اندازی شده است.

در حقیقت پویش نذر سلامت، با هدف” تامین بسته‌های سلامت” و “معیشت” برای کارگران ساختمانی و فصلی، دستفروشها و خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ نهاد و سازمان حمایتی نیستند بر پا شده است.

راه اندازی پویش “سلامت” سبب حس نوعدوستی بین مردم می شود

شهروند قزوینی در این باره به کافه خبر قزوین می گوید: پویش “نذر سلامت” می تواند نگاه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه باشد چرا که مشکل جامعه ما اقشارضعیفی هستند که این روزها فشار مضاعف اقتصادی برآنها وارد شده است ضمن اینکه پویش نذر سلامت،این روزها مورد توجه مسئولین هم قرار گرفته است

به گفته وی، راه‌اندازی این پویش بیانگرحس نوع‌دوستی، کمک و خیرخواهی مردم در شرایط بحرانی کنونی است.

این شهروند تصریح می کند: با هدایت و سوق دادن کمکهای مردمی به سمت قشرهای آسیب‌پذیر می‌توان امیدوار بود که تا اندازه ای حتی اندک بتوان به این خانواده‌ها یاری رساند.

راه اندازی پویش “نذر سلامت” در قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار می کند: بسیج سازمان‌های مردم نهاد استان برای مقابله با ویروس کرونا در این شرایط ازاقدامات مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

مریم بیدخام می افزاید: تجربه ثابت کرده هرگاه خیرین و تشکل‌های مردم نهاد همگام با دولت در کاهش معضلات اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی همراه شده اند، نتایج خوبی به دست آمده است در نتیجه شایسته تر است امروز هم از این ظرفیت ارزشمند بیشتر استفاده شود.

وی بیان می کند: در شرایط کنونی که جامعه با بحران شیوع بیماری کرونا روبرو شده و سلامت جسم و روان آحاد جامعه تهدید می‌شود،ضروری است خیرین با کمک‌های مادی و معنوی خود پای کار آمده و برای مقابله با این بیماری پیشگام شوند.

کرونا موضوعی ملی است،موسسات نیکوکاری پای کار بیایند

بیدخام توضیح می دهد: در حال حاضر بیماری کرونا به یک موضوع ملی و بین المللی تبدیل شده هر چند اقدامات مؤثری توسط کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان جان برکف سلامت صورت گرفته اما برای جلوگیری از گسترش این ویروس نیازمند عزم همگانی و بسیج آحاد مردم در گروه‌های جهادی به ویژه خیرین و مؤسسات خیریه هستیم تا برنامه‌ها به نتیجه برسد.

به گفته او،مشارکت‌های مردمی و همبستگی و اعتماد اجتماعی عامل مهمی در شکست بیماری کرونا محسوب می‌شود و در این شرایط خاص از خیرین انتظار می‌رود با همراهی و مشارکت همدلانه در حمایت از اقشار آسیب پذیر و تأمین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی به یاری مردم و دولت بشتابند تا آسیب‌ها کاهش یابد.

بیدخام با اشاره به سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور در چارچوب برنامه ملی مبارزه با بیماری کرونا می گوید: این برنامه‌ها باید با همکاری جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و کمک سازمان‌های مردم نهاد و همراهی خیرین در حوزه اطلاع رسانی و آموزش عمومی و همچنین تأمین نیازهای بخش‌های محروم جامعه و حاشیه نشینان سازماندهی و عملیاتی شده است.

هر شهروند در حد توان خود در پویش “نذر سلامت” شرکت کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور می شود: هر شهروند می‌تواند در حد توان خود در این امر خداپسندانه مشارکت کند و مطمئن باشد علاوه بر اجر معنوی تأثیر آن را در زندگی خود نیز مشاهده خواهد کرد.

به گفته او،در پویش نذر سلامت موضوع مشارکت عموم شهروندان و خیرین مورد توجه قرار گرفته و کمک‌های جمع آوری شده پس از ساماندهی دانشگاه علوم پزشکی در نقاط مختلف استان به کار گرفته شده است.

بیدخام یادآور شد: در این پویش، شهروندان نیکوکار استان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره حساب ۳۷۱۶۸۵۹۹ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۲۲۲۲۲۲۳۳ به منظور تسهیل در درمان بیماران مبتلا به کرونا واریز کنند.

اجرای طرح نذر سلامت تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیزدر گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار می کند: اجرای طرح نذر سلامت با همکاری اعضای جوانان هلال احمر و اوقاف و امور خیریه استان در زیارتگاه‌ها و امامزادگان از روز اول ماه محرم آغاز و تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد.

حسن آصفی می افزاید: این طرح در تهیه لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده اجرا می‌شود.

وی تصریح می کند: همچنین برای ایجاد تعامل، هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر بین دستگاهی و نیز برای خدمات رسانی بهتر به بیماران نیازمند، اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین با جمعیت هلال احمر استان تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.

 به گزارش کافه خبر قزوین، در ماه محرم، یکبار دیگر تمام استان‌های ایران اسلامی سیاه پوش شده و شور و حال حسینی هر کوی و برزنی را فرا گرفته است در همین راستا عزاداری‌های امسال به علت شیوع ویروس کرونا نسبت به عزاداری های سال های گذشته متفاوت تر است.

ضمن اینکه هیئات مذهبی موظفند مراسم های عزاداری و نذورات خود را با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

اگر در طول تاریخ، نذورات مردم با توجه به نیاز هر دوره متناسب بود، امروز نیز به خاطر شرایط خاص حاکم بر جامعه می‌توان” نذر سلامت ” را در راستای “فرهنگ توسعه سلامتی” عموم مردم بیشتر از همیشه مورد توجه قرار داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.