×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احیای باغستان سنتی قزوین در گرو همکاری فرا دستگاهی است

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در حاشیه بازدید از پروژه ساخت سد لاستیکی در مسیر رودخانه ارنجک (باراجین) که با حضور دادستان مرکز استان و سایر مسئولان استانی، برگزار شد، تصریح کرد: باغستان سنتی فضای سبز طبیعی و خدادادی شهر قزوین است، باغستان سنتی قزوین یک میراث فرهنگی-تاریخی است که از گذشتگان باقی‌مانده و جزو حقوق عامه محسوب می‌شود و باید از آن صیانت کرد.

حجت‌الاسلام‌ نورالله قدرتی افزود: اولویت کارگروه صیانت از باغستان حفظ این میراث ملی و طبیعی است، هدف اصلی ما در این کارگروه حفظ باغستان به شکل فعلی است و امیدواریم نتیجه این جلسات بازگشت دوباره امید به دل باغداران قزوینی باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، این مقام ارشد قضایی استان اظهار کرد: طی روزهای آینده جلسه‌ای به‌صورت فوق‌العاده با حضور مسئولان استان پیرامون موضوعات سد لاستیکی، کانال‌های فرعی آن و مشکلات کانال اصلی که از رودخانه ارنجک جداشده است، برگزار می‌شود و بنا داریم با طرح‌های کارشناسی شده و دوستدار محیط‌زیست باغستان سنتی استان را احیا کنیم.

وی تأکید کرد: احیای باغستان سنتی قزوین درگرو همکاری فرا دستگاهی است، با توجه به این‌که باغستان سنتی به ثبت ملی رسیده وظیفه سنگین‌تری برای حفاظت و صیانت از این میراث طبیعی و ملی وجود دارد باید در این راستا برنامه‌های اثرگذاری تدوین شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.