×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم‌های یادگار دایر می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،استاندار قزوین در اختتامیه مراسم فیلم‌های میراث یادگار افزود: آمادگیدبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم‌های یادگار دایر می‌شود برگزاری دبیرخانه سالانه در قزوین را داریم تا یک عزم بزرگ در کشور برای هویت بخشی به تاریخ و فرهنگ شکل بگیرد.

هدایت الله جمالی پور با اظهار تأسف از اینکه نتوانستیم در کشور از آثار ماندگار به خوبی بهره ببریم و یک پایگاه توسعه‌ای و فرهنگی ایجاد نماییم، افزود: باید برای معرفی تاریخ هفت هزار ساله استان که افتخاری بزرگ برای کشور است، تلاش بیشتری شود و بتوان از ظرفیت میراث فرهنگی به عنوان عاملی مهم در همبستگی و ایجاد یک هویت قوی در کشور استفاده کرد.

این مقام عالی استان بیان کرد: بخش کمی از مردم از وجود تاریخ و تمدن قزوین مطلع هستند در حالیکه این تمدن باید به همه معرفی شود و باید تلاش بیشتری برای استفاده از این ارزش‌های مهم و قدرت ملی داشته باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: باید مردم را برای معرفی این ظرفیت‌های ملی وارد عمل و از پشتوانه و ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده کرد چرا که مردم به فرهنگ و هنر خود بسیار علاقه‌مند و برای آن‌ها ارزش زیادی قائل هستند.

استاندار تصریح کرد: وظیفه همه ما ارزش و اعتبار دادن به فرهنگ و تمدن ملی است بنابراین از امروز باید به اجرای یک جشنواره ماندگار در استان بیندیشیم چرا که قزوین دارای ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بزرگی همچون سعدالسلطنه است که در فهرست ثبت جهانی قرار دارد.

جمالی پور افزود: متاسفانه در طول تاریخ، به طور ناآگاهانه بسیاری از میراث ملی و فرهنگی خود را از بین بردیم و برای این میراث به جا مانده ارزش گذاری نکردیم و امروز شاهدیم که صد‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه و ارزش ملی با ناآگاهی از حفظ آثار ملی از بین رفته است که امیدواریم با فعالیت هنرمندان، این میراث ارزشمند را حفظ کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.