×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکمیل پروژه های آبی استان قزوین را به سمت توسعه و بالندگی سوق می دهد  /با حمایت دستگاه قضا اقدامات مطلوبی در زمینه منابع آبی انجام شد

به گزارش کافه خبر قزوین،یداله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در دیدار با رئیس کل دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین که به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت، گفت: ما در دو سال اخیر با پشتوانه دستگاه قضا و حمایت های صورت گرفته توانستیم اقدامات خوبی در زمینه رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه ها، بستن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز انجام دهیم که در تاریخ شرکت آب منطقه ای قزوین نظیر بوده است.

ملکی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند عنوان کرد: این شرکت در سال گذشته در تجهیز چاه‌های مجاز استان به کنتور هوشمند رتبه نخست را در بین شرکت های آب منطقه ای در کشور کسب کرده و امسال نیز ضمن ادامه نصب کنتور هوشمند چاه های باقیمانده به دنبال احداث اتاق دیسپاچینگ آب است تا از این طریق بتواند ضمن رصد کامل چاه های استان و میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی، تعداد تخلفات آبی در استان را نیز به حداقل برساند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان با اشاره به نحوه مصرف آب در استان گفت: ما در استان قزوین کمبود آب نداریم ولی به دلیل بد مصرفی و مصرف بی رویه هر ساله در زمینه منابع آبی دچار چالش می‌شویم که راه حل برون رفت از این مشکل فقط از طریق کشت محصولات با آب بری کم و استفاده از شیوه های نوین آبیاری در کنار آگاه‌سازی و افزایش سواد آبی جامع امکان پذیر است.

نوراله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد؛ ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ و حراست از منابع آبی استان اظهار کرد: آب در هر جامعه ای مایه حیات بوده و سبب رشد و بالندگی آن جامعه می‌شود به طوری که اگر آب نباشد صنایع تعطیل شده و معیشت مردم دچار بحران می شود، در نتیجه باید در حفظ و حراست از منابع آبی از هیچ تلاش و اقدامی  اقدامی دریغ نکرد.

وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه منابع آبی استان صورت گرفته و در صورت تکمیل پروژه های آبی می توانیم به زودی شاهد افزایش اشتغالزایی و به تبع آن توسعه و بالندگی استان باشیم.

محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه منابع آبی بیان کرد: متاسفانه فرهنگ غلط در زمینه استفاده از منابع انرژی در جامعه رایج شده که باید بتوانیم با اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی ضمن افزایش سطح آگاهی های جامعه شاهد مصرف بهینه و به جای انرژی باشیم، چرا که امروزه دیگر نمی‌توانیم با رویه های سنتی از منابع موجود استفاده کنیم.

وی افزود: تغییر اقلیم در کنار تغییر الگوهای بارشی سبب کاهش منابع آبی در کشور و همچنین در استان شده است لذا باید بتوانیم با اصلاح الگوهای مصرف خودمان را با شرایط کم آبی سازگار کنیم.

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: ما باید امروز هم از لحاظ قوانین و مقررات و هم از نظر فرهنگ مصرف بروز شویم تا بتوانیم از این سرمایه ملی که به آیندگان ما تعلق دارد حفظ و حراست کنیم و این امر جز با همدلی و وحدت همه مسئولان و همراهی همه آحاد جامعه امکان پذیر نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.