×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خدمات قضایی و انتظامی باید به سهولت در دسترس شهروندان قرار گیرد

 به گزارش کافه خبر قزوین،فرمانده انتظامی استان قزوین، معاونین و رؤسای پلیس‌های تخصصی استان به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضائیه، با حضور در دادسرای مرکز استان، با دادستان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

محمد قاسمی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه بخصوص شهید والامقام آیت الله دکتر بهشتی، گفت: در روند برگزاری انتخابات سال جاری دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی از حیث تأمین امنیت عملکرد خوبی داشتند و انتخابات در استان بدون هیچ مشکل امنیتی و در کمال آرامش و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی افزود: اقشاری که در انتخابات گذشته حضور یافتند، شاید با بیشترین مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند، اما آنان ثابت کردند که علیرغم همه مشکلات به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام پایبند هستند و نقش خود را در این برهه حساس به خوبی ایفا کردند و حالا نوبت مسئولان است، که گره گشایی کنند و این مردم لایق بهترین خدمتگزاری‌ها و خدمات هستند.

دادستان مرکز استان بیان کرد: امروزه سطح آگاهی‌های عمومی مردم نسبت به مسائل و موضوعات بالا رفته و دیگر توجهی به وعده‌ها و شعارها ندارند و به کارنامه افراد نگاه می‌کنند.

قاسمی توضیح داد: تشکیلات قضائی و نیروی انتظامی به واقع در میدان عمل حاضر هستند و مطالبات، مسائل و مشکلات جامعه را پیگیری می‌کنند و این حضور برای جامعه نیز کاملاً ملموس است، اما برخی از مسئولان صرفاً به پشت میز نشینی اکتفا می‌کنند و اگر به میدان نیایند، قطعاً مسائل و مشکلات مرتفع نخواهد شد.

این مقام قضائی استان اظهار کرد: قزوین از ظرفیت و پیشینه بسیار غنی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، صنعت، کشاورزی، گردشگری برخوردار است، اما در سنوات گذشته در بسیاری از این حوزه‌ها غفلت شده و از این حیث استان قزوین در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و ارتقا این وضعیت به تلاش مسئولان بستگی دارد.

وی ادامه داد: بحمدالله استان قزوین از حیث امنیت جایگاه خوبی دارد و این ثمره همکاری وهم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی است و تجربیات گذشته باید چراغ راه آینده باشد و همچنین ارتقا یابد، تا شاهد تداوم امنیت پایدار در استان باشیم.

دادستان قزوین تأمین امنیت را مطالبه بحق جامعه دانست و اضافه کرد:امنیت صرفاً با حرف محقق نمی‌شود، بلکه تحقق آن نیازمند اقدامات تمامی دستگاه‌ها و نهادها است.

محمد قاسمی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضائی در دوره تحول و علیرغم شیوع ویروس کرونا، همه تلاش و اهتمام خود را به کار گرفته است، تا با دادرسی الکترونیک اجرای عدالت با تأخیر مواجه نشود. ضمن اینکه تاکنون سامانه‌های متعدی در این راستا راه‌اندازی شده است، تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با قوه قضائیه و از جمله نیروی انتظامی نیز باید در راستای توسعه ارتباط الکترونیکی گام بردارند و بسترها و زیرساخت‌های الکترونیکی مورد نیاز پیش‌بینی شود، به گونه‌ای که شهروندان خدمات قضائی و انتظامی را به سهولت دریافت کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: عملکرد مسؤلان هر دو مجموعه به نحوه رفتار و عملکرد زیر مجموعه تأثیرگذار است و اگر مسئولان در انجام وظایف و تکالیف قانونی پیش‌قدم باشند، قطعاً الگوی مجموعه خواهند بود و اگر نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشند، تبعاً نباید از پرسنل خود انتظاری در این رابطه داشته باشند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: نشست‌های مشترک، هم‌اندیشی و آموزشی قطعاً در راستای ارائه خدمات و رفع خلاءها، نواقص و کاستی‌ها بسیار مؤثر است و این موضوع باید در دستور کار هر دو مجموعه قرار گیرد، تا بتوان گام‌هایی مؤثر در جهت ارائه خدمات قضائی و انتظامی مطلوب به شهروندان برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.