×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خسارت ۱۷۰ میلیارد تومانی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آئین اختتامیه اولین جشنواره هنرجویی بازیگری سی و پنج ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به جشنواره‌های هنری ارزشمند است و باید از آن‌ها حمایت کرد.

محمد حسین اسماعیلی با تاکید بر اینکه آموزش بسیار مهم و زیرساختی است و توسعه آموزش‌های هنری از مهمترین سیاست‌های وزارت ارشاد است افزود: متأسفانه آموزشگاه‌های هنری در قزوین بسیار کم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و پیشکسوتان برای توسعه آموزش‌ها حمایت کرده و مجوز‌های لازم را صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنرستان هنر‌های زیبا در قزوین وجود نداشت و سال گذشته برای اولین بار هنرستان هنر‌های زیبا دخترانه در قزوین افتتاح شد که در ترم مهر ماه سال جاری رشته‌های آن افزایش پیدا می‌کند و هنرستان هنر‌های زیبای پسرانه نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه چشم‌انداز ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه‌اندازی دانشگاه هنر در قزوین است و در این خصوص رایزنی‌هایی با دانشگاه علمی کاربردی شده ادامه داد: با دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) نیز رایزنی‌هایی شده تا رشته ارتباط تصویری با گرایش خوشنویسی ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون حوزه فرهنگ و هنر ۹ هزار میلیارد تومان در دوران کرونا در کشور آسیب دیده که سهم استان قزوین ۱۷۰ میلیارد تومان است و بخشی از این خسارت توسط تسهیلات پوشش داده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه فرهنگ در کشور و استان قزوین در اولویت مسئولان و متولیان استان نیست گفت: کل اعتبار فرهنگ و هنر و ورزش ۱۱ درصد بودجه کشور است و سهم وزارت ارشاد کمتر از ۳ درصد آن است که با این بودجه اندک نمی‌توان کاری در حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

این مسئول عنوان کرد: از برگزارکنندگان، هیئت داوران و تمام کسانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده نیز شاهد برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.