×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهروندان قزوین یلدای امسال را مجازی تجربه کنند

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه علت اصلی موج سوم کرونا تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است، افزود: شهروندان به خاطر حفظ سلامتی خود و عزیزانشان یلدای امسال را همانند دیگر مراسم‌ها به صورت مجازی برگزار کنند.

مریم بیدخام با بیان اینکه طبق مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته، افراد در منازل و دورهمی‌های خانوادگی از ماسک استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت:  اگر شب یلدا کنترل نشود با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است دانشگاه علوم پزشکی برای شب یلدا دستورالعمل‌های یلدایی را تهیه کند و در اختیار شهروندان قرار دهد افزود: برای ایجاد نشاط میان خانواده‌ها، صدا و سیما با همکاری گروه‌های هنری تهیه و پخش برنامه‌های جذاب و متنوع ویژه را در اولویت شبکه‌ استانی قرار دهند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: محدودیت‌های اعمال شده در هفته‌های اخیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب کنترل بیماری شد ولی این وضعیت  شکننده است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شاهد اوج گیری این بیماری خواهیم بود.

بیدخام با اشاره به مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در راستای مقابله با کرونا، اعلام کرد: از زمانی که بحث کرونا در استان جدی شد، به همه تشکل‌های مردم نهاد در استان فراخوانی با مضمون جلب همراهی و حمایت آنها در امور پیشگیرانه و مقابله با کرونا ارسال شد که لازم است سمن‌ها با مشارکت جدی و  برنامه‌ریزی های گسترده در ارائه خدمات به شهروندان وارد عمل شوند.

وی یادآورشد: اطلاع رسانی درخصوص راه‌های پیشگیری و ارتقای خودمراقبتی، کمک‌های مومنانه، تشکیل تیم بازرسی ‌و نظارت جهت گشت سلامت، خرید مایحتاج مبتلایان به کرونا و تحویل درب منزل، حضور در منزل خانواده‌های داغدار برای عرض تسلیت و راهنمایی کردن برگزاری مراسم‌های مجازی از عمده مسائلی است که برعهده سازمان‌های مردم نهاد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.