×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستاها / رسانه ها باید به موضوع کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی بپردازند/فعالیت مراکز اجتماعی نباید از ۵۰ درصد تجاوز کند

به گزارش کافه خبر قزوین،هدایت الله جمالی پور  در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین افزود: در تمام روستاهای این استان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و ستاد مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نتایج و مصوبات این ستادها باید جمع آوری و مورد بررسی قرار دارد،اظهار داشت: نماینده دولت در روستاها دهیار است و این اختیار باید به دهیاری ها داده شود که بر حسب بررسی و صلاحیت به ورود و خروج روستاها دخالت کنند.

جمالی پور بر همکاری نیروی انتظامی با دهیاران تاکید کرد و گفت: هرکجا لازم شد باید مقررات ترافیکی و انتظامی  اعمال شود و اگر روستایی دهیاری ندارد، بخشداری وارد کار شده و نشست هایی در این رابطه تشکیل دهد.

استاندار قزوین در ادامه گفت: هرگونه شروع فعالیت در مراکز اجتماعی و فرهنگی باید بدون ایجاد تجمعات و کمرنگ شدن پروتکل های بهداشتی دنبال شود.

جمالی پور تصریح کرد: اینکه گفته می شود سینماها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند نباید به گونه ای باشد که فردا همه صف اول سینما باشند، در مهدکودک‌ها نیز همین موضوع صادق است و نظارت‌ها باید در این مراکز افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: قرنطینه و کنترل اجتماعی فقط تا زمانی جوابگو خواهد بود و نمی توان کشور را به سمت تعطیلی کشاند، چون این بیماری همواره وجود دارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است.

استاندار قزوین با بیان اینکه، امروز هیچکس با کمبود ماسک مواجه نیست، گفت: هر فردی موظف است که قبل از ورود به ادارات ماسک تهیه کند و اگر لازم شد ادارات به صورت رایگان آن را در اختیار افراد قرار دهد.

وی گفت: سه تا چهار ماه است که کادر درمان و پزشکی درگیر این بیماری هستند و اضافه شدن بیماران بر وخامت اوضاع می‌انجامد، بنابراین اولین وظیفه هرکس رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری است.

جمالی پور تشریح کرد: امروز کادر درمان و پزشکی همانند سربازانی هستند که در صف مقدم این بیماری قرار دارند و زمانی که این سربازان خسته شوند احتمال شکسته شدن خط دفاعی قابل تصور است.

وی با بیان اینکه این بیماری  ممکن است تا پایان سال ادامه باید، اظهار داشت: تا مادامی که این بیماری وجود داشته باشد، همچنان خطر ابتلا نیز وجود دارد که شدت و نوع آن را دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت اعلام می کند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: در دوره فروردین تا پایان اردیبهشت چون با رعایت نکات بهداشتی و توجه به پیشگیری روبرو بودیم شرایط استان کاهش بود، اما از زمانی که این موضوع کمرنگ شد دوباره با افزایش ابتلا به این بیماری مواجه شدیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه رسانه ها باید همچنان به موضوع کرونا و لزوم مراقبت شهروندان بپردازند،یادآور شد: در این چهارماه گذشته از فضای مجازی گرفته تا وبگاه‌ها، پیام رسان‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها، نشریات و روزنامه ها همه پای کار بودند و انصافا جای دارد که از زحمات آنها به صورت ویژه تشکر و قدردانی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.