×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
غربالگری بینایی بیش از ۱۸ هزار کودک در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله از تیرماه همزمان با سراسر کشور در قزوین در حال انجام است. 


زهرا غلامرضایی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۳۷۰ کودک مشکوک به تبنلی چشم جهت بررسی های تکمیلی به بینایی سنجان ارجاع داده شده اند، افزود: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان هرساله در آبان ماه انجام می‌شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و احتمال شدت یافتن مجدد آن در ۶ ماهه دوم سال، زمان اجرای آن به تیرماه تغییر یافته است.

وی بیان کرد : تعداد کودکان معاینه شده توسطه بینایی سنج ۶۹۹ نفر و ازاین تعداد ۱۲۸ کودکان مبتلا به تنبلی چشم ( آمبلیوپ)  شناسایی شده  و تحت درمان قرار گرفته اند که به نظر می رسد با توجه به تعداد ۶۰ هزار کودک مشمول طرح هنوز تعداد زیادی از کودکان جهت معاینه مراجعه نکرده اند که علت اصلی آن نگرانی خانواده ها از شیوع کرونا است.

به گفته این مسئول، غربالگری بینایی کودکان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۵ تیرماه آغاز شده بود.

وی با اشاره به عدم حضور کودکان در مهد های کودک گفت: امسال طرح های غربالگری در پایگاه های دائم سنجش بینایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فقط با دستگاه غربالگر بینایی صورت می گیرد. 

غلامرضایی اضافه کرد: غربالگران در ۲۶ پایگاه در سطح استان به صورت ثابت و به صورت سیار در روستاها کودکان را معاینه می کنند.

این مسئول با اشاره به خ نحوه اجرای این طرح در ایام کرونا توضیح داد: طرح های غربالگری پیشگیری از معلولیت ها با توجه به پروتکل های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می شود و خانواده ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی دارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به پایگاه های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه  و از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین اعلام کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته بین دفاتر تخصصی کشور در صورت تمایل مدیران مهدهای کودک، اجرای طرح غربالگری پیشگیری از معلولیت ها در مهد های کودک بلا مانع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.