×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر استان قزوین منتشر شد

به گزارش کافه خبر قزوین،بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی باهدف دست‌یابی به تئاتر خلاق و پویا و نیز تلاش در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی و گسترش فرهنگ تئاتر، با در نظر گرفتن شرایط ویژه کرونا برگزار می‌شود. با توجه به این‌که برگزاری زنده هر جشنوارهٔ تئاتر بهترین نوع برگزاری جشنواره واصلی‌ترین رویداد تئاتری استان است اما با بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی اداره کل هنرهای نمایشی به شماره ۱۵۴۵۸۵/۹۹ مورخه ۱۴/۵/۹۹ به‌منظور روشن نگه‌داشتن چراغ تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اقدام به برگزاری جشنواره بر اساس شیوه‌نامه جدید می‌کند.

 بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، با توجه به فراخوان ارائه‌شده، جشنواره فقط در بخش صحنه‌ای و به‌صورت رقابتی بر مبنای شیوه‌نامه جدید برگزار می‌شود و فاقد بخش جنبی و جلسات نقد و بررسی است، جشنواره اختصاص به آثار ایرانی دارد و آثاری که شامل موضوعات جهش تولید، اپیدمی کرونا، مدافعین سلامت، فرهنگ و آداب‌ورسوم بومی استان باشند؛ با در نظر گرفتن کیفیت هنری در اولویت قرار دارند.

همچنین نمایش‌های ارائه‌شده نباید توسط همان گروه در هیچ‌یک از جشنواره‌های سراسری یا منطقه‌ای رسمی شرکت کرده باشند و ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر توسط کارگردان الزامی است، با توجه به شیوع بیماری کرونا، بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی بدون در نظر گرفتن اجرای عموم و به‌صورت بازبینی زنده یا ارائه لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره امکان‌پذیر است.

 گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره باید متعهد به اجرای عمومی در اولین فرصت بعد از برگزاری جشنواره و مساعد شدن شرایط باشند، در صورت مساعد بودن شرایط، با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر به تشخیص دبیر جشنواره به‌صورت زنده برگزار می‌شود.

متقاضیان شرکت در جشنواره لازم است با تکمیل فرم شماره یک شیوه‌نامه برگزاری جشنواره، آمادگی خود را جهت ارزیابی و حضور در جشنواره اعلام نمایند؛ متقاضیان حضور در جشنواره باید مرحله بازخوانی متن را در شورای ارزشیابی و نظارت گذرانده باشند.

 آثار متقاضی طبق گاه‌شمار جشنواره، توسط هیات انتخاب جشنواره بازبینی‌شده و در صورت تأیید به جشنواره استانی راه می‌یابند و بنا بر تشخیص هیئت‌داوران حداکثر دو اثر نمایشی به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی خواهد شد

متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ناشر یا مترجم به صورتی که حقوق مادی و معنوی صاحب اثر حفظ شود، می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره حضورداشته باشند

مدارک موردنیاز جهت شرکت در جشنواره نیز شامل تکمیل فرم شماره یک، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر خلاصه سوابق هنری کارگردان، یک قطعه عکس پرسنلی کارگردان، خلاصه نمایش به‌صورت تایپ‌شده است.

گاه‌شمار جشنواره:

 تاریخ بازبینی: (به‌صورت زنده یا فایل تصویری) ۵ لغایت ۱۵ آبان ۱۳۹۹

اعلام اسامی برگزیدگان حضور در جشنواره: ۲۰ آبان ۱۳۹۹

اعلام نتیجه داوری: (با توجه به نوع برگزاری جشنواره) ۳۰ آبان ۱۳۹۹

آدرس دبیرخانه: انجمن هنرهای نمایشی قزوین واقع در میدان میرعماد- تلفن: ۳۳۳۵۲۹۰۰- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین واقع در بلوار آزادگان روبروی مسجد امام خمینی

تلفن: ۱۱- ۳۳۶۹۱۴۰۹ داخلی ۲۱۲

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.