×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار؛کرونا میزبان سفرهای نوروزی/ترافیک سنگین در آزاد راه قزوین-رشت

به گزارش کافه خبر قزوین،منع سفر نوروزی برای همه است، اما برخی بار و بندیل سفر خود را از بسته اند و راهی مسافرت و گشت و گذار در شهرهای مختلف می شوند،آنچنان که گویی کرونا وجود ندارد و با این کار زندگی همه را به خطر می اندازند.

با وجود اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان تمام تلاش خود را برای ماندن مردم در خانه و پرهیز از سفر و دید و بازدید دارند اما متاسفانه بسیاری از مردم مهیای سفر شده اند.

اما در این میان بسیاری از مردم مقابل کرونا ایستادند و با نه گفتن به تفریحات نوروز و توجه به دستورالعمل های بهداشتی موجب سالم ماندن و اعضای خانواده و اطرافیان شدند،به همین منظور،رئیس پلیس راه استان قزوین از حجم ترافیکی در آزاد راه قزون- رشت خبر می دهد و بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی را اصل معضل ترافیک و انتشار بیماری کرونا بیان می کند.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-رشت

رئیس پلیس راه استان قزوین با اعلام این خبر می افزاید: در حال حاضر بیشتر تردد خودروها در جاده‌های استان به سمت استان‌های شمالی کشور بوده و در سایر راه‌های ارتباطی نیز ترافیک عادی و روان گزارش شده است.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش با بیان اینکه در نخستین روز از سال جدید شاهد ثبت بیشترین ترددها در جاده‌های استان بودیم،اظهارمی کند: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حجم تردد خودروها در روز گذشته تقریبا به ۲ برابر رسیده که این مساله بیانگر آن است که مردم به هیچ عنوان توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ندارند.

وی، بیشترین تخلف‌های ثبت شده در آزادراه‌های استان را سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و پارک خودرو در حاشیه آزادراه اعلام کرده و می افزاید: متاسفانه پدیده پارک کردن خودرو در حاشیه آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی امروزه به معضل تازه‌ای تبدیل شده که برخی رانندگان به آن مبادرت می‌ کنند.

این مسئول انتظامی استان بیان می کند: رانندگان مجاز هستند تا در صورت خستگی و خواب آلودگی در شانه خاکی جاده و یا پارکینگ‌های تعیین شده توقف کرده و پس از استراحت به مسیذشان ادامه دهند.

وی از شهروندان در خواست می کند: تا در طول سفر به توصیه‌های پلیس مستقر در جاده عمل کرده و از هرگونه رفتار پرخطر در جاده که جان خود و سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند، خودداری کنند.

به گزارش کافه خبر قزوین،اگرچه کرونا و خانه نشینی و دور از هم بودن و عدم ارتباطات و تفریح در مدت یکسال گذشته تاکنون موجب مشکلات افسردگی برای عامه مردم شده ولی همه باید بدانیم که تمامی هشدارها فقط و فقط به منظور حفظ سلامتی ما، خانواده و اطرافیانمان است.

عده ای از مردم نیز،در حال جست و جو هستند که کدام یک از مناطق کشور قرمز و نارنجی نیستند که بار سفر را ببندند و البته مبادا جریمه شوند.

تعدادی از افراد نیز برای آن ها امکان سفر مهیا نیست ولی مشخص است که قصد ندارند نوروزی همچون سال گذشته، بدون دورهمی، شب نشینی های خانوادگی را تجربه کنند.

برخی از خانواده ها نیز هستند که اقوام و فامیل آن ها در شهر دیگری زندگی می کنند و منتظر آن هستند که آنها هم برای گذراندن ایام نوروز به منزلشان بروند و تعطیلات را در کنار یکدیگر و سایر فامیل سپری کنند؛ که پایان این ماجرا می تواند آژیر خطری بر ابتلای این افراد به این ویروس جهش یافته باشد.

در هر صورت با هر نوع بی توجهی ممکن است دوباره مشاهده شود که تعداد زیادی از افراد جامعه به این ویروس مبتلا شوند. پس به طور خلاصه، رعایت پروتکلهای بهداشتی در چنین شرایطی برای حفظ جان و سلامت خانواده و اطرافیانمان کاملا ضروری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.