×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت علوفه در بیش از ۵۱ هزار هکتار از مزارع قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: ۲۴ هزار و ‏‏۷۸۸ هکتار از این میزان به کشت یونجه و محصولاتی شامل ارزن، سورگوم، چغندر، خلر، ماشک و گاودانه و ۲۷ هزار هکتار ‏به ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص دارد. ‏

تورج بنیادی، با بیان اینکه ۵۲ درصد از کشت علوفه‌ای امسال به ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته است، اظهار کرد: ذرت ‏علوفه‌ای و دانه‌ای یکی از غلات مهم و پر محصول و دارای اهمیت در زنجیره مواد غذایی محصوب می‌شود که در همین راستا ‏بخش بیشتری از کشت علوفه‌ای استان روی این گیاه متمرکز شده است. ‏

به گفته این مسئول، پیش بینی می‌شود که در سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای در استان ‏قزوین تولید شود که به نوبه خود می‌تواند در راستای تحقق شعار سال اثرگذار باشد. ‏

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۵۰ درصد علوفه مورد نیاز واحد‌های دامی استان قزوین در داخل استان تامین می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی دومین سایت الگویی کشت زیره سبز در مساحت یک هکتار واقع در روستای گزنه از توایع بخش کوهین شهرستان قزوین خبر داد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: این سایت الگویی قرار است به ۱۵ نفر از روستائیان علاقمند به کشت زیره سبز، نحوه کاشت، داشت و برداشت این محصول را آموزش دهد.

بنیادی اضافه کرد: این سایت الگویی از سوی واحد زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان و در راستای اجرای “طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی” ایجاد شده است.

وی یادآور شد: نخستین سایت الگویی کشت زیره سبز سال گذشته در مساحت نیم هکتار واقع در روستای خورهشت تاکستان افتتاح و برای ۲۰ نفر از زنان روستایی مقدمات آموزش این گیاه را در دستور کار قرار داده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.