×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هلال احمر قزوین، ۹۸۱ برگ از اسناد ایثارگران را به بنیاد شهید تحویل داد

به گزارش کافه خبر قزوین،مسئول امور ايثارگران جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: براساس نياز فرهنگي و همچنين در راستای اجرای ماده 64 قانون جامع ایثارگران مبنی بر جمع آوری آثار و اسناد و سوابق ایثارگران «شهدا، جانبازان، آزادگان و مفقودین» ، كار گردآوري و تجميع آثار و اسناد ایثارگران در هلال احمر قزوین به انجام رسید و مدارک و مستندات این موضوع در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تحویل داده شد.

احمد آقا علیخانی افزود: در این اسناد 981 پرونده مربوط به مدارک و مستندات اسراء و مفقودین دوران هشت سال دفاع مقدس که مستنداتی از آنها در جمعیت هلال احمر استان قزوین وجود داشت توسط این جمعیت گردآوری شد و جهت تجمیع سوابق و مستندات و مدارک آن بزرگواران تحویل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شد.

به گفته وی، این اقدام برای حفظ و ثبت آثار و مستندات شهدا، جانبازان، آزادگان و مفقودین و تفکیک، احصاء و دسته بندی و تهیه و چاپ کتابی از خاطرات آنها و نیز در اختیار قرار دادن این آثار به موزه دفاع مقدس معیت هلال احمر کشور صورت گرفت.

این مسئول عنوان کرد: شناخت شهدا، جانبازان، آزادگان و مفقودین و انتقال آن به نسل کنونی و نسلهای آینده و استمرار فرهنگ غنی و ارزشمند اعمال ایثارگرانه در طی سالهای جنگ تحمیلی، هلال احمر را بر آن داشت تا این اسناد را جمع آوری و به بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل دهد.

مسئول امور ايثارگران جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: ساماندهی اسناد و آثار ایثار و شهادت را نباید یک مساله و ماموریت سازمانی تلقی کنیم بلکه باید یک ماموریت ملی باشد و ما تلاش می کنیم با جمع آوری این اسناد، فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع را در کشور به صورت کلان و ملی برای عموم مردم نهادینه کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.